Maszyny vendingowe - sposób na zaangażowanie

Maszyny vendingowe - sposób na zaangażowanie

Jak wyróżnić się reklamą na ulicy czy w sklepie i jak w niecodzienny sposób zaangażować konsumentów? Odpowiedzią na te pytania mogą być maszyny vendingowe, coraz śmielej wykorzystywane w marketingu.

Różnego typu maszyny vendingowe stają się coraz bardziej popularne, a te wyróżniające się innowacyjnością i zaangażowaniem konsumenta, stanowią idealny element kampanii marketingowych. Ich zastosowanie jest przeróżne, od wydawania darmowych próbek, przez reklamowanie i wsparcie premiery nowego produktu, po (nie)zwykłe kampanie informacyjne.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

W Londynie marka chipsów Walkers stworzyła maszynę usytuowaną w wiacie przystankowej, w której siedział wirtualny ambasador marki i wydawał paczki z nowymi smakami produktu, w zamian za wysłane do niego tweety.

1 lipca w Kanadzie, w dzień święta narodowego - Dzień Kanady marka piwa Molson postanowiła przeprowadzić akcję marketingową i uczcić święto tylko z ludźmi, którzy znają hymn państwowy. W tym celu wystawione zostały maszyny z puszkami piwa, które otwierały się wyłącznie, gdy ktoś zaśpiewał „O Canada”.

W ramach promocji gry inFAMOUS: Second Son, PlayStation stworzyło nietypową maszynę vendingowa. Interakcja z nią polegała na tym, że przechodzień wsuwał palce w dwa otwory i próbował je przytrzymać tak przez 5 sekund, będąc jednocześnie rażonym słabym prądem. Każdy komu się to udało, otrzymywał egzemplarz nowej gry.

Z kolei Oreo stworzyło maszynę, która przygotowuje specjalnie przez nas "zaprojektowane" ciastko.

Również Coca-Cola ma na swoim koncie wiele specjalnych maszyn vendingowych i akcji promocyjnych z ich wykorzystaniem. Wśród nich znalazła się promocja połączoną z premierą filmu o przygodach Jamesa Bonda, Skyfall, która w dużym stopniu mobilizowała uczestników,

maszyna tylko dla przyjaciół,

czy dla zakochanych na walentynki,

a nawet ta niewidzialna.

A wy też byście potrafili nie oderwać wzroku przez godzinę?

Browar Castle Light stworzył wyjątkową maszynę, ponieważ potrafi ona czytać w myślach. W zależności od tego, o jak bardzo zimnym piwie pomyślimy, tak dużo go zostanie nalane do szklanki.

Tuż przed zimowymi igrzyskami w Soczi, Rosyjski Komitet Olimpijski w ramach promocji sportu ustawił w moskiewskim metrze maszyny wydające bilety na podróż metrem w zamian za... 30 przysiadów.

Z okazji promocji Lumii, Nokia ustawiła w Londynie maszynę wydającą prezenty. Żeby otrzymać upominek wystarczyło oznaczyć swoją obecność obok maszyny w aplikacji Foursquare.

Natomiast kanadyjska agencja TAXI na przekór wszystkim stworzyła specjalną, niezwykle zwyczajną maszynę vendingową. Efekt – 100 proc. sprzedaży... no prawie.

Więcej ciekawych przykładów poniżej.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij