TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Od tego zależy sprzedaż w e-commerce

Od tego zależy sprzedaż w e-commerce
Można odnieść wrażenie, że niekończący się szum wokół mediów społecznościowych przyćmił w pewnym stopniu rozmowę na temat tego, co tak naprawdę warunkuje działania sprzedażowe w sieci. Czyli to, co w istocie warunkuje prowadzenie i rozwijanie e-biznesu.
O autorze
2 min czytania 2012-11-09

Ostatnio postanowił o tym przypomnieć ośrodek Forrester w swoim badaniu The Purchase Path of Online Buyers 2012. Lektura tego raportu jest szczególnie ważna dla branży e-commerce, gdyż postanowiono przeanalizować ogromną liczbę 77 tys. transakcji dokonywanych w internecie w okresie dwóch kwietniowych tygodni. A dokładnie pod kątem tego, za pomocą jakich instrumentów e-marketingowych one zachodziły. Okazuje się, że najmniej efektywnym narzędziem sprzedażowym w sieci są media społecznościowe: Pinterest, Facebook. Stopień konwersji wyniósł u nich 1%.

Z kolei po drugiej, najbardziej wydajnościowej stronie e-handlu, mamy działania w wyszukiwarce (SEO, SEM) oraz email marketing. W dalszym ciągu bardzo wysoką pozycję mają strony e-sklepów, które odpowiadają za 30% transakcji. Ponadto synergia działań organicznych i płatnych w wyszukiwarce powoduje, że udaje się pozyskać niemalże 4 na 10 nowych klientów. Z kolei w umacnianiu lojalności najlepiej sprawdza się poczta elektroniczna. Stopień konwersji według danych zawartych w “The Purchase Path of Online Byuers 2012” wynosi prawie 30%. Autorzy tego badania zwracają także uwagę na istotę synergii działań marketingowych w sieci. Wynika to z faktu, że na decyzje zakupowe połowy powracających klientów (oraz ⅓ nowych) mają wpływ działania reklamowe w sieci prowadzone na więcej niż jednej platformie. Na przykładzie SEO/SEM i email marketingu – stopień konwersji wynosi 20%.

Ustalenia ośrodka Forrester potwierdzają wyniki raportu A Tectonic Shift in Shopping Behavior agencji Ryan Partnership. Wśród 8 tys. przebadanych gospodarstw domowych, w przypadku 96% konsumentów wykorzystują oni różne narzędzia internetowe (email, wyszukiwarka, strona www) mające przełożenie na planowanie ich postaw zakupowych. Do źródeł, z których korzystają, zalicza się m.in.: strony www sklepów (64%), wyszukiwarki internetowe (51%), emailing (53%).

Ponadto raporty Forrestera i Ryan Partnership pokazują miejsce mediów społecznościowych w kwestiach sprzedażowych w sieci. Wynika z nich, iż ich rola jest pośrednia. Z jednej strony social media to idealne miejsce do szukania nowych produktów, marek oraz okazji – tak odpowiedziało 4 na 10 konsumentów “The Purchase Path of Online Byuers 2012”. Tylko 17% respondentów przyznało, że kupiła produkt/ usługę sugerując się wpisami swoich przyjaciół na Facebooku. Social media mienią się medium, które przede wszystkim wpływa na budowanie świadomości marki oraz utrzymywanie dobrych relacji z klientami. Z drugiej strony, ankieterzy “A Tectonic Shirt in Shopping Behavior” plasują media społecznościowe jako miejsce, gdzie odkrywa się nowe usługi i produkty, które można następnie wypróbować. Jest to więc idealne miejsce do wzmacniania przy wprowadzaniu ich na rynek.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Nie dziwi więc to, że na przestrzeni ostatnich lat wspomniane kanały e-marketingowe należą do najczęściej wykorzystywanych przez branżę e-commerce, także rodzimą. Potwierdzają to dane najnowszego raportu Internet Standard “eCommerce 2012”: działania w wyszukiwarce oraz za pomocą poczty elektronicznej plasują się w ścisłym top 5 narzędzi promocyjno-sprzedażowych w internecie. Z tego SEO i SEM są najwyżej oceniane pod kątem skuteczności.

Według ostatnich danych ZenithOptimedia w zeszłym roku globalny rynek marketingu w wyszukiwarce wyniósł ponad 38 miliardy dolarów. Stanowiło to ponad 30% wszelkich wydatków przeznaczonych na działania promocyjno-sprzedażowe w sieci. W tym roku ta kwota ma powiększyć się o kolejne 5 mld dolarów. Ponadto Google przewiduje, że również w tym roku w USA wzrost wydatków w reklamę wyniesie 11 mld dolarów. Z tej puli 8 mld USD przypadnie na e-marketing, a 50% z tej kwoty – na działania marketingu w wyszukiwarce.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Warto zapamiętać te informacje i wskazówki z uwagi na to, że tuż za rogiem czeka jeden z najgorętszych handlowych okresów w roku. Mam na myśli sezon (przed)świąteczny, który potrwa od listopada do końca roku. Czas największych żniw. A im lepiej, skuteczniej zostaną przygotowane kampanie marketingowe w sieci, tym e-handlowy kawałek tortu będzie po prostu większy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się