Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Polski spot “Yours & Mine” promuje Sprawiedliwy Handel

10 i 11 listopada w Poznaniu podczas 6. międzynarodowej konferencji Fair Trade ok. 150 przedstawicieli z 23 różnych krajów obejrzało nowy spot promujący ideę Sprawiedliwego Handlu, nakręcony w Malawi przez studio filmowe Symetria z Krakowa.
O autorze
3 min czytania 2012-11-15

W krajach, których mieszkańcy stykają się z ideą Fair Trade od kilkudziesięciu lat, można mówić o obywatelskim ruchu poparcia dla Sprawiedliwego Handlu. Jego owocem jest kampania „Miasta przyjazne dla Sprawiedliwego Handlu”. Właśnie na jej potrzeby powstał spot, który ma wspomagać promocję Fair Trade w Polsce i na świecie.

– Spot powstał we współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Sprawiedliwego Handlu, które wraz z Miastem Poznań uczestniczy w międzynarodowym projekcie Aware&Fair współfinansowanym przez UE. Celem projektu jest popularyzacja Millenijnych Celów Rozwoju i promocja Sprawiedliwego Handlu. Wiodącym partnerem jest miasto Hannover z Niemiec posiadające od wielu lat tytuł Fair Trade Town. Film będzie rozpowszechniany za granicą między innymi poprzez udostępnienie go miastom ze wszystkich kontynentów znajdujących się na liście FTT – mówi Tadeusz Makulski, krajowy koordynator kampanii Fair Trade Towns.

Narracja spotu “Yours&Mine” skupia się wokół idei pokazania różnic między naszym zachodnim światem i stylem życia, a biednym krajem południowej Afryki. Sceny do filmu kręcone były podczas dziesięciodniowej wyprawy do Malawi. Ekipa z Symetrii (Michał Wilczek oraz Sebastian Młodziński), wraz z Tadeuszem Makulskim towarzyszyła lokalnym mieszkańcom malawijskiej wioski, utrwalając biedę i otoczenie, w której żyją na co dzień.

– Materiał filmowy zbieraliśmy w kraju, który najpełniej pokazuje zasadność idei Fair Trade i konieczność wypełniania Millenijnych Celów Rozwoju. Przez 10 dni w Malawi zobaczyliśmy naprawdę inny świat. Trudno w to uwierzyć, ale nie spotkaliśmy tam słoni, hipopotamów, czy żyraf, a jedynie ptaki, którym udaje się uciekać przed głodnymi ludźmi – mówi Sebastian Młodziński, szef studia filmowego Symetria. – W filmie chcieliśmy zwrócić uwagę na różnice w codziennym życiu pomiędzy światem zachodnim a Afryką i zmotywować ludzi do kupowania produktów Fair Trade.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zdjęcie z planu, przed domem z aktorką grającą matkę Styrii i jej dzieckiem oraz Michał Wilczek (szef produkcji filmowej star&ring), reżyser i scenarzysta filmu „Yours & Mine”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Scenariusz, autorstwa Michała Wilczka, opowiada o jednym dniu z życia trzynastoletniej Styrii – głównej bohaterki filmu, wybranej spośród licznej gromadki dzieci w wiosce. Kamera śledzi poczynania dziewczynki, która ma podczas dnia ogrom “dorosłych” obowiązków: gotuje, sprząta, przynosi wodę i opał, rozpala ognisko, przygotowuje posiłek. Równocześnie, jak inne dzieci na świecie, chodzi do szkoły.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Pokazywane w filmie sceny mocno kontrastują z podłożonym głosem, ten należy bowiem do rówieśniczki Styrii z Londynu, która opowiada o problemach zupełnie nieprzystających do tych, z jakimi muszą sobie radzić na co dzień ludzie z trzeciego świata.

Końcowe hasło “Let Us Change for Better Worlds”, które wypowiada już Styria, motywuje do aktywnego wspierania ruchu Fair Trade i kupowania “sprawiedliwych” produktów pochodzących od drobnych wytwórców z ubogich krajów. Sprawiedliwy Handel daje im możliwość zyskania godziwej zapłaty za wykonaną pracę. Bardzo ważną rolę odgrywa w filmie oryginalny utwór, znanego malawijskiego muzyka, Bena Mankhambe, skomponowany specjalnie dla potrzeb projektu.

– Bardzo się cieszę, że powstają takie filmy jak ten, które w dosadny sposób pokazują o co chodzi w Fair Trade. Mam nadzieję, że przekaz w nim zawarty dzięki udostępnianiu filmu w Internecie przez zaangażowanych w ruch Fair Trade ludzi, obiegnie cały świat – powiedział Rudi Dalvai, prezydent World Fair Trade Organization, który był gościem 6. międzynarodowej konferencji Fair Trade Towns w Poznaniu.

Kampania Miasta przyjazne dla Sprawiedliwego Handlu zapoczątkowana została w 2000 roku przez grupę entuzjastów Sprawiedliwego Handlu z brytyjskiego miasteczka Garstang, które stało się pierwszym na świecie Fair Trade Town. W ciągu jednej dekady kampania rozpowszechniła się na wszystkich kontynentach i stała się największą globalną kampanią promującą Sprawiedliwy Handel, organizowaną przez wolontariuszy. Na koniec 2012 roku kampania Fair Trade Towns obejmuje ponad 1 200 miast z 25 krajów świata. Podczas tegorocznej konferencji tytuł „Miasto Przyjazne dla Sprawiedliwego Handlu” został przyznany Poznaniowi, jako pierwszemu polskiemu miastu.

Dla autora spotu „Yours&Mine”, studia Symetria z Krakowa jest to już druga produkcja związana z Ruchem Fair Trade. Dwa lata temu wspólnie z telewizją RTL i muzykiem Mobym stworzono krótki spot o różnicach w zarobkach. Kręcony był w Indiach i Luksemburgu a za scenariusz otrzymał pierwszą nagrodę w konkursie Sukuma Millennium Award (UNESCO).