TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Jak spersonalizowane rekomendacje produktów pozwoliły firmie Walbusch na zwiększenie konwersji i wskaźnika CTR?

Firma Walbush, dostawca wysokiej jakości komfortowej odzieży, sprzedaje swoje produkty online, w stacjonarnych sklepach specjalistycznych oraz za pośrednictwem katalogu.
O autorze
2 min czytania 2015-09-16

Walbush eksperymentuje obecnie z możliwościami związanymi z wykorzystaniem rekomendacji produktów w kanale e-mail („optivo®Recommendations”), dostępnych w optivo® broadmail. Aby promować cross i upselling, firma personalizowała wszystkie newslettery wysłane na przełomie kilku miesięcy, zgodnie z indywidualnym zachowaniem klientów. Działania te pozwoliły firmie zwiększyć liczbę kliknięć w obszarze rekomendacji do 57%, a konwersję do 135%.

Klienci Walbusch szczególnie cenią sobie jakość produktów i usługi firmy. Firma komunikuje się z klientami wielokanałowo, a efektywne działania e-mail marketingowe wdrożyła już jakiś czas temu. W przeszłości, głównym ich celem było przede wszystkim wysyłanie ofert sprzedażowych, a także przekazywanie treści związanych z brandingiem. Walbusch szybko rozpoznał trend marketingowy, mówiący o zindywidualizowanym podejściu i designie newslettera, jak również potencjał rekomendacji wykorzystywanych w kanale e-mail. W związku z tym, firma postawiła sobie za cel rozbudowanie swoich ogólnych środków komunikacji tak, aby obejmowały one również wysoce spersonalizowane rekomendacje produktów. Celem nadrzędnym było oczywiście zwiększenie wskaźników kliknięć i konwersji.

Do realizacji swojego celu Walbusch wybrał funkcję optivo® Recommendations. Umożliwia ona bowiem generowanie w czasie rzeczywistym bardzo zindywidualizowanych rekomendacji e-mail marketingowych, dzięki czemu można prowadzić efektywny cross i upselling. Dynamiczne profile klientów są podstawą do stworzenia spersonalizowanej zawartości newslettera. Każde poszczególne kliknięcie w newsletterze służy do indywidualnego zamieszczenia spersonalizowanych rekomendacji zakupowych w kolejnych wiadomościach e-mail. Do stworzenia indywidualnych rekomendacji są brane pod uwagę także kliknięcia wykonane w sklepie internetowym oraz ogólne zachowania odbiorcy na stronie internetowej. Na tej podstawie, optivo® Recommendations automatycznie wstawia zindywidualizowane rekomendacje produktów w newsletterze. Wszystkie treści są tworzone i wyświetlane w momencie, w którym newsletter jest otwierany przez użytkownika po raz pierwszy.

Wszystkie wyświetlane rekomendacje produktów tworzone są w oparciu o dynamicznie utworzoną historię kliknięć i przeglądania strony przez odbiorcę, nie biorąc przy tym pod uwagę wcześniej zakupionych przez niego produktów. Zgodnie z tym scenariuszem, klientom, którzy kliknęli w sklepie internetowym na przykład na letnią, niebieską koszulę, przedstawione zostały rekomendacje produktów z kategorii „Koszule”, poza oglądaną wcześniej, niebieską koszulą. Algorytm rekomendacji nawiązał w tym przypadku także do ostatnich zakupów dokonywanych przez podobne grupy klientów. W ten sposób tworzone indywidualne rekomendacje zostały wyświetlone w ponad pół miliona otwartych newsletterów.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Znaczne zwiększenie wskaźnika kliknięć i konwersji

Wysyłka wysoce zindywidualizowanych ofert pozwoliła na zwiększenie ilości kliknięć o 57% w stosunku do maili zawierających oferty najlepiej sprzedających się produktów, a konwersja wzrosła aż o 135%. Znaczny wzrost mógł zostać zauważony również w odniesieniu do odbiorców, którym we wcześniejszych newsletterach wyświetlały się oglądane przez nich wcześniej produkty. Po zmianie algorytmu rekomendacji, ilość kliknięć i konwersja podniosły się w ich przypadku odpowiednio o 9% i 27%. Wszystkie dane ukazują zmianę ilości kliknięć i konwersji w porównaniu do innych grup testowych i odnoszą się wyłącznie do paragrafów rekomendacji. Walbusch mógł zatem skutecznie wykorzystać swój potencjał cross i upselling’u w ciągu zaledwie kilku miesięcy, a więc dość krótkiego okresu czasu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kampanie, w których stosowano spersonalizowane rekomendacje oparte na kompleksowej historii zachowania klienta, osiągnęły znacznie lepsze wyniki w porównaniu z tymi, w których posługiwano się mniejszą ilością danych na temat odbiorców. Dzięki temu, że optivo® broadmail otrzymuje nowe informacje na temat klienta za każdym razem, gdy wchodzi on w interakcję ze sklepem, wciąż go „poznaje”, rozbudowując profil jego preferencji. Nie bez znaczenia jest fakt, że całkowita ilość informacji o klientach rośnie z każdą jego wizytą w sklepie online, co jest oczywiście brane pod uwagę przy tworzeniu kolejnych rekomendacji zamieszczanych w newsletterze.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Podsumowując, klienci Walbusch znacznie lepiej reagowali na zawarte w nesletterze spersonalizowane rekomendacje oparte o ich zachowania, niż na zamieszczane wcześniej oferty najlepiej sprzedających się produktów, czy też produktów wcześniej przez nich oglądanych. Dzięki temu, że klienci znajdują interesujące ich produkty szybciej i łatwiej, uzyskując jednocześnie dalsze inspiracje i zachętę do zrealizowania dodatkowych zakupów, Walbusch może nie tylko poprawić i tak wysoką już trafność swojego newslettera, ale także zacieśnić bliskie relacje ze swoimi klientami.