„Wynagrodzenie za polecenie” – nietypowa kampania na rynku pracy

Portal Praca.pl wprowadził na rynek pracy nowe rozwiązanie w zakresie rekrutacji pracowników, skierowane zarówno do firm, kandydatów jak i osób polecających.
O autorze
2 min czytania 2015-09-18

Debiutujący system poleceń ma na celu ułatwić szybkie znalezienie odpowiedniej oferty pracy i pomóc firmom w pozyskiwaniu wartościowych pracowników, a osobom rekomendującym kandydatów otrzymać premię.

Nowoczesny projekt „Wynagrodzenie za polecenie” wykorzystuje narzędzia internetowe udostępniając na ogólnopolską skalę zewnętrzny system wzajemnych poleceń kandydatów do pracy. Program serwisu Praca.pl ma za zadanie aktywizować rynek poprzez włączenie w proces poszukiwania pracy zarówno aktywnych jak i pasywnych kandydatów. Dla firm jest to również szansa na obniżenie kosztów i skrócenie czasu rekrutacji.

Portal Praca.pl wdrożył system, który umożliwia zarekomendowanie oferty pracy swojemu znajomemu, aby pomóc mu znaleźć odpowiednie stanowisko bądź aktywizować go do poszukiwania nowego, lepszego miejsca pracy. Prosty mechanizm, jaki udostępnia portal Praca.pl, polega na kliknięciu obok wybranej oferty pracy przycisku „Zgarnij 1000 zł”, wypełnieniu krótkiego formularza i wysłaniu oferty do znajomego. Gdy zarekomendowana osoba przejdzie pozytywnie proces rekrutacji i przepracuje w danej firmie minimum 3 miesiące, polecająca osoba otrzyma od portalu Praca.pl wynagrodzenie za polecenie w wysokości 1000 zł.

Firmowe programy poleceń pracowniczych, jak pokazują badania, są efektywnym źródłem wewnętrznej rekrutacji. Nadszedł więc czas, aby stworzyć ogólnodostępne narzędzie na rynku pracy, z którego mogą korzystać zarówno kandydaci, jak i pracodawcy. Zadania tego podjął się polski portal pracy – Praca.pl tworząc niestandardowy i wyróżniający się skalą projekt „Wynagrodzenie za polecenie”.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kandydaci korzystają z różnych form poszukiwania zatrudnienia w zakresie swoich kompetencji. Nie zawsze jednak trafiają na odpowiednie propozycje stanowisk. Dla pracodawców rekrutacja również nie jest łatwym procesem i coraz częściej firmy korzystają z wewnętrznych programów poleceń, aby znaleźć właściwego kandydata. Ponieważ to właśnie znajomi i przyjaciele często najlepiej znają nasze kompetencje zawodowe, wychodząc naprzeciw potrzebom rynku, portal Praca.pl stworzył zewnętrzne narzędzie poleceń kandydatów mające na celu usprawnić proces rekrutacji zarówno dla kandydatów jak i pracodawców. – mówi Michał Filipkiewicz z portalu Praca.pl.

Kampania promująca projekt jest oparta na serii krótkich scenek sytuacyjnych w formie spotów, w których w rolę kandydatów i pracodawców wcielają się członkowie grupy kabaretowej. Aby wzmocnić siłę przekazu, w kampanii wykorzystano również stereotyp pracy po znajomości, który w kontekście społecznym kojarzy się wielu ludziom z nepotyzmem i układami. Jak pokazują jednak puenty poszczególnych odsłon spotów promujących kampanię, obecnie w biznesie praca po znajomości jest postrzegana jako skutecznie funkcjonujący system rekomendacji kandydatów i jako dobre źródło pozyskiwania wykwalifikowanych pracowników.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Nowy system wzajemnych poleceń portalu Praca.pl to wyjście naprzeciw aktualnym trendom w poszukiwaniu pracy i skutecznym metodom pozyskiwania kandydatów. W przeciwieństwie do tradycyjnych form są one szybsze, tańsze i wspomagają adekwatny dobór talentów.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się