Infografika o infografice, czyli obrazkowy przepis na informacyjne „WOW!”

Od czego zacząć tworzenie infografiki? Na jakie pytania odpowiedzieć przed rozpoczęciem pracy i po jej zakończeniu? Co zrobić, aby obraz wywołał efekt „wow” i wreszcie – jak powinna układać się praca między copywriterem a grafikiem?
O autorze
1 min czytania 2015-10-01

Agencja Contented by They.pl przygotowała infografikę o tym,… jak stworzyć idealną infografikę.

Dobrze wykonana infografika powinna zawierać najważniejsze elementy: musi być przejrzysta, estetyczna, przyciągająca i przede wszystkim zrozumiała. Infografika to wspólne dzieło copywritera i grafika, którzy w porozumieniu układają słowa i obrazy w interesującą, przystępną formę.

Oto kilka złotych rad, dzięki którym Twoja infografika będzie informacyjnym „WOW!”.

Copywriterze, nie twórz, zanim nie odpowiesz sobie na poniższe pytania:

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • Do kogo adresuję infografikę?
  • Jaki jest jej główny cel?
  • Gdzie się ukaże?
  • Jaki jest temat i co chcę przekazać?
  • Jakich danych potrzebuję i gdzie ich szukać?
  • Jaki ma być charakter infografiki: informacyjny, edukacyjny, inspirujący, rozrywkowy?
  • Jakim językiem należy się posługiwać?

Pamiętaj, że dobra infografika musi być: dopasowana do odbiorcy, czytelna, przykuwająca uwagę, atrakcyjna wizualnie, dobrze rozplanowana.

Pamiętaj o najważniejszych cechach infografiki:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • Cel – podstawa działania dla copywritera i grafika;
  • Storytelling – niezawodny sposób na spójność projektu;
  • Dane – motywują powstanie opowieści lub tworzą historię, którą chcesz opowiedzieć za pomocą infografiki;
  • Słownictwo – powinno współgrać z obrazem;
  • Ciekawostki – dynamizują, uatrakcyjniają i przyciągają użytkowników;
  • Nastrój – wynika z celów i funkcji, tworzą go kolory i treść;
  • Chwytliwość – mało słów, hasłowe ujęcie tematu, chwytliwe slogany i ciekawe zestawienia danych;
  • Typografia – szablon, tekstura i kolor mają znaczenie i tworzą unikatowy charakter projektu;
  • Przejrzystość – użytkownik nie powinien tracić czasu na rozszyfrowywanie haseł, ikon, diagramów i wykresów;
  • Atrakcyjność – zrozumiała, kolorowa i odpowiednio „ułożona” infografika to atrakcyjny materiał dla odbiorcy;
  • Viral – dobrze stworzona infografika to szansa na rozprzestrzenienie się contentu w sieci.

Pamiętaj, aby nie robić tego, co zepsuje Twoją infografikę:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • Nie twórz chaotycznie i bezcelowo;
  • Nie twórz zbyt rozbudowanych treści, które mogą szybko znudzić odbiorcę;
  • Nie twórz czegoś, co już istnieje;
  • Nie twórz tekstu i obrazu mówiącego wyłącznie o produkcie;
  • Nie twórz obrazu w oderwaniu od tekstu i odwrotnie;
  • Nie traktuj tematu zbyt powierzchownie;
  • Nie myśl, że dokładne planowanie nie jest potrzebne.

Więcej o tajnikach tworzenia infografiki przeczytasz tutaj. Contented by They.pl zaprasza na swojego bloga.