Joanna Maria Bakas: Najtrudniejsze było oduczenie się starych nawyków i rutynowego podejścia do zadań

Joanna Maria Bakas: Najtrudniejsze było oduczenie się starych nawyków i rutynowego podejścia do zadań
Kreatywna 8 to nasz nowy cykl, w którym rozmawiamy z tegorocznymi prelegentami 5. edycji Imagination Day. Jako druga na nasze pytania odpowiedziała Joanna Maria Bakas, współzałożycielka LHBS Consulting.
O autorze
2 min czytania 2015-10-09

Text in english > 

1. Projekty, które dodały skrzydeł Twojej karierze…

Zawsze byłam ciekawa zmiany, jaka zaszła w znaczeniu słowa komunikacja – ze „sprawiania, żeby ludzie pragnęli konkretnych rzeczy” na „tworzenie rzeczy, których pragną ludzie”. Razem ze znajomym w Kopenhadze stworzyliśmy platformę, wysokiej jakości narzędzie do identyfikacji pojawiających się potrzeb konsumentów i spełniania ich w innowacyjny sposób. Od tamtego czasu stało się to podstawą mojej działalności consultingowej.

2. Największe zawodowe wyzwanie, z jakim przyszło Ci się zmierzyć…

Oduczenie się starych nawyków i rutynowego podejścia do zadań. Pozbycie się tego to jeden krok w stronę pozytywnej ewolucji i rozwoju.

3. Jaki był najbardziej emocjonujący projekt, nad którym pracowałaś?

Stworzenie mojej własnej firmy i uświadomienie sobie, że musisz być zafascynowany zarówno produktem, który dostarczasz, jak i biznesem, który budujesz.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

4. Projekt, którego twórcom najbardziej zazdrościsz…

Uwielbiam Platformę Open Idea stworzoną przez IDEO – crowdsourcing dla dobra społecznego.

5. We współpracy z klientami najważniejsze jest…

Wzajemne inspirowanie się, szczerość, dostarczanie wartości.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

6. Skąd czerpiesz inspiracje?

Z codziennych obserwacji i innowacji występujących wszędzie dookoła, a także bardzo często z filmów i przeróżnych historii.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

7. Z czego jesteś najbardziej dumna w pracy twórczej?

Nigdy nie musiałam ubierać się w garnitur i pracować z Excelem 🙂

8. Kreatywność popłaca, ponieważ…

Jest to siła napędzająca wszystkie ludzkie działania – zarówno społeczne, komercyjne jak i artystyczne.

Joanna Maria Bakas
Managing Partner LHBS Consulting

Joanna uzyskała tytuł magistra ekonomii behawioralnej na Nortwestern University w Chicago. Rozpoczęła karierę zawodową jako Reasearch Analyst w IRI w Chicago, projektując i analizując rynek, w celu oceny efektywności reklamy i wsparcia działań marketingowych.

Niedługo później dołączyła do Saatchi & Saatchi Athens,gdzie tworzyła strategię komunikacji dla takich marek jak Toyota czy P&G. Następnie dołączyła do McCann Erickson Athens, gdzie stanęła na czele obsługi marek międzynarodowych, w tym Nestle, Unilever czy Coca Cola.

Jej kariera obrała międzynarodowy kierunek, kiedy dołączyła do DDB South Central Europe, by prowadzić biura bałkańskie w Rumunii, Bułgarii i Chorwacji, stając na czele komunikacji i strategii biznesowej klientów międzynarodowych jak McDonald’s, a także prowadząc działania biznesowe.

W 2000 roku Joanna dołączyła do DDB Moscow jako New Business Director i Strategy Director, a także stworzyła wydział planowania dla biura, podczas rozwijania komunikacji McDonald’s, VW i Unilever.

Po jej kadencji w Moskwie, Joanna dołączyła do Lowe Advertising w Amsterdamie, jako European Strategy Director, skupiając się na innowacji i strategii biznesowej marek należących do Unilever.

W 2005 roku Joanna objęła odpowiedzialność za strategię i planowanie, jako Management Representative w DDB Budapest, gdzie opracowała własną, etnograficzną metodologię badań, stworzoną w celu uzyskania bardziej znaczącej wiedzy na temat konsumentów, a także jako model innowacji zaprojektowany, by pomagać markom się rozwijać, powiększać. W 2010 roku Joanna i Stefan Erschwendner stworzyli firmę LHBS Consulting, która przez ostatnie 4 lata bardzo się rozwinęła.

Joanna jest gościnnym wykładowcą na CEU University w Budapeszcie, a także członkiem wydziału Executive MBA Program w LIMAK, Linz University w Austrii. Regularnie wypowiada się i bierze udział w panelach dyskusyjnych na temat strategii marki, a także strategii w epoce digital.

Imagination Day to organizowane co roku seminaria, które mają na celu inspirowanie ludzi do twórczego myślenia, poprzez pobudzanie wyobraźni, pokazywanie najlepszych case study, budowanie przestrzeni służącej wymianie myśli i doświadczeń. Niezależnie od stanowiska.

Seminaria są połączone z wieczornym pokazem najlepszych reklam i kampanii reklamowych, nagrodzonych w tegorocznej edycji najbardziej prestiżowego konkursu reklamowego na świecie – Cannes Lions, w kategoriach Film oraz Titanium & Integrated.

Więcej informacji na oficjalnej stronie wydarzenia.

NowyMarketing jest patronem wydarzenia.