Pokaz kolekcji premium na sezon jesień/zima 2015/16 połączony z jubileuszem z okazji 10-lecia pracy Łukasza Jemioła - case study

Pokaz kolekcji premium na sezon jesień/zima 2015/16 połączony z jubileuszem z okazji 10-lecia pracy Łukasza Jemioła - case study

W ostatnim czasie polska branża modowa żyje jednym wydarzeniem – pokazem kolekcji premium na sezon jesień/zima 2015/16 połączonym z jubileuszem z okazji 10-lecia pracy Łukasza Jemioła, którego głównym sponsorem był wkrótce otwierający się dom mody Modo.

Jakimi kanałami odbywała się promocja wydarzenia? Jaki cel do zrealizowania postawił sobie sponsor? Aby się dowiedzieć, przeczytajcie poniższy case!

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Klient: Modo i Łukasz Jemioł
Agencja: click community i click apps
Cel kampanii: promocja wydarzenia, podkreślenie roli Modo, jako sponsora wydarzenia, zbieranie leadów.

Modo to butikowy koncept modowego centrum zakupowego zrzeszający najbardziej znane nazwiska projektantów i największe domy mody, między innymi takie jak: Lagerfeld, Moschino, Tommy Hilfiger, Teresa Rosati, Paprocki&Brzozowski, Mariusz Brzeziński, JACOB, Natasha Pavluchenko, czy Łukasz Jemioł. To najprawdopodobniej najmodniejsze miejsce na mapie Polski i zdecydowanie najbardziej pożądany sponsor wydarzeń w polskiej branży modowej.  

Z racji tego, iż Łukasz Jemioł to jeden z projektantów, którego butik już 17 października będzie można odnaleźć w Modo, dom mody stał się głównym sponsorem jubileuszowego pokazu z okazji 10-lecia pracy projektanta, dodatkowo kierując swoje działania marketingowe głównie na promocje tego wydarzenia.

Konkurs w aplikacji – doskonały sposobów na zdobycie leadów

To właśnie za pomocą ciekawej aplikacji konkursowej każdy profil jest w stanie pozyskać większą ilość fanów, wypromować markę, a przede wszystkim pozyskać leady. Przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań należy dokładnie określić ich cel, grupę docelową, budżet oraz strategię promocyjną. W przypadku tej kampanii (click apps), została stworzona dedykowana aplikacja dla profilu Modo, dzięki której użytkownicy mogli zaprojektować swoją własną koszulkę. Konkurs trwał równe 10 dni i odnotował przez ten czas 2,7 tysiąca wejść oraz  około 100 kreatywnych projektów. Celem kampanii nie było tylko zachęcenie do wzięcia udziału w konkursie, ale przede wszystkim promocja wydarzenia w mediach społecznościowych i podkreślenie roli Modo, jako głównego sponsora pokazu. 

Promocja na profilu – skierowanie użytkowników do aplikacji konkursowej

Samo stworzenie kreatywnego konkursu i sprawnie działającej aplikacji to nie wszystko! Kluczem do sukcesu jest świetna strategia jej promocji i spójność graficzna publikowanych na jej temat postów, które będą w stanie wyróżnić się od innych na profilu marki, tym samym komunikując ich ważność. Im lepsza grafika, tym częściej będzie udostępniana na innych profilach, zdobędzie większe zasięgi, a tym samym sprawi, iż w aplikację wejdzie jeszcze więcej osób.

W przypadku Modo, celem komunikacji było przede wszystkim podkreślenie roli głównego sponsora pokazu oraz zakomunikowanie o trwającym konkursie. W ciągu miesiąca na profilu Modo opublikowano 6 postów, których zasięg, przede wszystkim dzięki doskonale zoptymalizowanej kampanii reklamowej, idealnie stargetowanej grupie docelowej oraz udostępnieniom na innych profilach, m.in. Fashion TV Polska, pomimo bardzo niskiego budżetu reklamowego zyskał ponad 74 tysiące wyświetleń. 

Newsletter – obowiązkowe wsparcie działań promocyjnych 

Pomimo wielkiej różnorodności internetowych form reklamy, e-mail marketing to w dalszym ciągu jeden z najskuteczniejszych i najbardziej wiarygodnych sposobów promocji, dlatego chcąc jeszcze bardziej zwiększyć zasięg promocyjny obowiązkowo  powinno się wziąć go pod uwagę. 

W przypadku promocji jubileuszowego pokazu Łukasza Jemioła, e-mail marketing został skierowany do bazy osób zapisanych do newslettera sklepu internetowego projektanta. Opracowany layout nawiązywał graficznie do landing page'a konkursowego, a całość wysyłki była dostosowana do grupy docelowej. Poza promocją na kanale Facebook, mailing doskonale wsparł i umocnił wizerunek marki Łukasz Jemioł, podkreślił rolę sponsora pokazu – Modo, spełniając jednocześnie doskonale swoją rolę informacyjną o samym konkursie w aplikacji. 

Instagram – podstawowy kanał promocji dla branży modowej 

Instagram to jedna z najszybciej rozwijających się platform pod względem możliwości promocyjnych dla branży modowej, dlatego nie należy jej pomijać w swoich działaniach. Potwierdzeniem faktu o wysokiej aktywności użytkowników na tym kanale, mogą być statystyki dotyczące użycia hashtaga #lukaszjemiol w ciągu od jednego dnia przed jubileuszowym pokazem do jednego dnia po pokazie. Hashtag został wykorzystany (tylko w ciągu trzech dni!) aż w 164 postach użytkowników na Instagramie, uzyskując liczbę wyświetleń równą blisko 1,5 tysiąca zasięgu, oczywiście darmowego.

Jednymi z najpopularniejszych wpisów były publikacje w dniu pokazu na profilu Maffashion, Klaudii Helejcio,  JACOB'a i modelki Oli Kowal. 

Promocja konkursu na zaprojektowanie koszulki także była przewidziana w strategii marketingowej click community dla profilu Modo. Wpisy komunikujące o konkursie były umieszczane na Instagramowym koncie Modo, nie wyłączając także relacji na profilu w czasie rzeczywistym trwania pokazu, a także bezpośrednio przed i po wydarzeniu.

Zapewniając swoim followersom bezpośredni przekaz z ważnych, a przede wszystkim prestiżowych i niedostępnych dla nich wydarzeń, Modo tworzy ze swoimi fanami bardzo ważną więź, przekazując materiały prosto z pierwszego rzędu, a także coś zupełnie niedostępnego nawet dla gości, czyli backstage. To bardzo ważne, gdyż fani dostają przekaz luksusowy, a przy okazji częściej zaglądają na profil domu mody w poszukiwaniu czegoś, czego nie zobaczą nigdzie indziej.

Przyszłość – to działanie według ściśle określonej strategii 

Uwieńczeniem przygotowań do promocji, efektem kilkutygodniowych działań marketingowych jest wynik. Tutaj tym wynikiem są rekordy popularności i aktywności w social mediach – czyli to co najważniejsze przy tego typu wydarzeniach. Na tym jednak nie koniec, komunikacja w dalszym ciągu odbywa się według ściśle określonej strategii, dlatego właśnie na profilu MODO można oglądać na bieżąco modę na równie wysokim poziomie, jak to miało miejsce podczas wydarzenia. 
 

Anna Ortman
Social Media Specialist w click community. Z branżą modową związana od 2007 roku, obecnie "mówi językiem social media" dla klientów takich jak Venezia, Unisono i Kubenz w agencji click community, której założycielami są Rahim Blak i Michał Blak. Pasjonatka podróży i designu.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij