John Pitcher odkrywa zieleń drzemiącą w Warszawie i jej mieszkańcach

Na wpół dzika rzeka w sercu metropolii, chronione gatunki ptaków występujące w centrum miasta, czy wreszcie ule na dachu Pałacu Kultury i Nauki. Warszawa ubiega się o tytuł „Zielonej Stolicy Europy 2018” przyznawany przez Komisję Europejską.
O autorze
2 min czytania 2015-10-21

W ramach starań agencja John Pitcher przygotowała spot pokazujący Zieloną Warszawę i jej mieszkańców.

Starania o tytuł wiążą się z aktywnościami, które miasto będzie chciało rozwijać na większą skalę. Władze stolicy stając do konkursu składają aplikację w postaci szczegółowego opracowania osiągnięć oraz wyzwań i planów Warszawy zarówno w dziedzinie ekologii, jak i zrównoważonego rozwoju.

Warszawa nie dysponuje jeszcze taką ilością ścieżek rowerowych jak Amsterdam, ani nie wprowadziła jeszcze tak restrykcyjnych ograniczeń w ruchu samochodowym jak Sztokholm, jednak na pewno nie można jej odmówić olbrzymiego skoku jakościowego w zakresie ekologii.

Założeniem spotu przygotowanego przez agencję John Pitcher pt. „Zieleń jest w nas” było stworzenia grupowej wizytówki osób działających na rzecz miasta i szeroko rozumianej ekologii. Forma, jaką przybrała realizacja to zdecydowanie bardziej uczta dla zmysłów, niż przeciążony informacjami testymonial.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Spot zabiera nas w podróż, która rozpoczyna się od Śródmieścia Warszawy, by następnie nieść nas przez parki, osiedla, oczyszczalnię ścieków czajka, aż po dzikie brzegi Królowej Polskich Rzek – Wisły. Zobaczyć w nim można i pełne pszczół ule (!) na dachu Pałacu Kultury i Nauki i dzikie ptactwo występujące w mieście. Nie zabrakło także zielonych symboli miasta, takich jak Łazienki Królewskie czy Park Skaryszewski.

„W naszym filmie zieleń pokazana jest jako nieodłączna część aglomeracji warszawskiej. Przelewa się przez nią i wypełnia jej mieszkańców od środka, inspiruje i motywuje do działania. Zieleń stanowi spektrum, w którym jest miejsce dla wielu różnorodnych aktywności. Wszystkie prowadzą jednak do jednego celu: wyższej jakości życia mieszkańców” – podkreśla Bartek Dojczew, copywriter w agencji John Pitcher, pomysłodawca formy spotu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Obok samej zieleni, to właśnie ludzie są w filmie najważniejsi. Znalazło się w nim miejsce zarówno dla urzędników, społeczników jak i codziennych bohaterów – wszystkich tych, którzy chcą i działają na rzecz Zielonej Warszawy. W spocie pojawiają się m.in. Marlena Happach (Prezes Stowarzyszenia Architektów Polskich, autorka Pokoju na Lato przy Muzeum Powstania Warszawskiego), Łukasz Puchalski (Dyrektor ZDM oraz Pełnomocnik Prezydent m. st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej, inicjator Veturilo) czy Beata Kuczborska (uczestniczka konkursu na najpiękniejszy warszawski balkon – Warszawa w kwiatach). „Warszawa, to ludzie, którzy są pełni pasji, chęci do działania i pomysłów. Także w obszarze szeroko pojętej ekologii możemy pochwalić się tego typu bohaterami. To właśnie poprzez ich postaci i działania staramy się pokazać jak bardzo zielona jest Warszawa” mówi Dyrektor Biura marketingu Urzędu m. st. Warszawy, Robert Zydel.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Scenariusz, produkcja, montaż i postprodukcja – John Pitcher. Zdjęcia Panato.pl. Muzyka Piotr Sowik.