TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Zakupy na iPadzie – raport Simply User z badań użyteczności m-commerce

Jak użytkownicy radzą sobie z zakupami w sieci, korzystając z iPada? O czym należy pamiętać projektując użyteczny sklep dostosowany do urządzeń mobilnych? Po przeprowadzeniu badań użyteczności sklepów Answear.com, Stradivarius oraz aplikacji Zara, Simply User przygotowało raport "Zakupy na iPadzie"
O autorze
1 min czytania 2012-11-25

W kontekście dynamicznego rozwoju sprzedaży przez sieć za pośrednictwem urządzeń mobilnych, zespół Simply User postanowił sprawdzić, na jakie trudności mogą napotkać użytkownicy dokonujący zakupów korzystając z iPada. Czy mobile usability jest już wystarczająco rozwiniętą dziedziną, aby klienci bez przeszkód mogli korzystać z wygody, jaką dają im przenośne urządzenia z dostępem do sieci? 

Do testów użyteczności wybrana została branża odzieżowa: sklepy Answear.com, Stradivarius oraz aplikacja Zara. W badaniach udział wzięło 10 osób.

Pierwszym zadaniem postawionym było znalezienie w sklepie i kupno określonej koszuli. Celem drugiego zadania było sprawdzenie, jak użytkownicy radzą sobie z przeglądaniem oferty sklepu i znajdowaniem na stronie produktu niezbędnych informacji.

Analiza pokazała m.in., że projektowanie na urządzenia mobilne ma inną specyfikę, niż projektowanie tradycyjnych sklepów internetowych. Proste i jednoznaczne komunikaty powinny prowadzić użytkownika od wyszukiwania, aż do płatności, a oryginalność i ekstrawagancję layoutu zdecydowanie lepiej zastąpić przewidywalnym dla użytkownika układem elementów, znanym z innych, dobrze zaprojektowanych stron i aplikacji. Oczywiście kreatywne rozwiązania są potrzebne, lecz w żaden sposób nie mogą one być przeszkodą w nawigacji oraz ogólnej orientacji użytkownika w sklepie. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wybrane rekomendacje z badania są następujące:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • Wyszukiwarka i przeglądanie produktów: dostosuj elementy nawigacyjne do kontekstu mobile, zadbaj o obecność filtrów w serwisie, jednoznacznie nazywaj działy sklepu i kategorie produktów, zamieść na liście produktów niezbędne informacje, zamieść wyszukiwarkę
  • Karta produktu: wyróżnij główną akcję i zadbaj o to, by była jednoznaczna, potwierdź poprawność wykonanej akcji, zadbaj o kluczowe dane
  • Koszyk i proces płatności: główna akcja wymaga odpowiedniego wyróżnienia,  pozbądź się zbędnych elementów z procesu zakupu, daj możliwość dokonania transakcji bez rejestracji, stosuj jasne komunikaty błędów i zintegruj proces zapłaty z serwisem.
Z raportem można zapoznać się na stronie: zakupynaipadzie.pl
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się