Yelp - recenzje na wagę złota

Yelp - recenzje na wagę złota

Można powiedzieć, że Yelp to mój stary znajomy. Poznaliśmy się gdzieś w zamierzchłej przeszłości internetu, czyli w 2006 r. przez stronę www.yelp.com. Minęło prawie 6 lat nim doczekałem się go w Polsce. Dwa miesiące po starcie polskiej wersji, to dobry moment, by przyjrzeć się jak sobie u nas radzi.

Graficznie niewiele się zmienił i zdaje się, że nie tylko ja mam wrażenie, że layout serwisu sprawia wrażenie lekko przestarzałego. Szczęśliwie aplikacje na Androida i iPhone’a mają bardziej współczesną estetykę.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Yelp to nie żółtodziób

Serwis istnieje już od 2004 r. Powstał z inicjatywy inżynierów z PayPala - Jeremy'ego Stoppelmana i Russela Simmonsa. Polska stała się 18. krajem na świecie, do którego zawitał i pierwszym w Europie Środkowej. Obecne są już tutaj serwisy posiadające podobne właściwości takie jak: Google, Facebook czy najbardziej zbliżony Foursquare. Być może teza, którą postawię jest dość kontrowersyjna, ale nasz rynek na taki właśnie serwis czekał od dawna, a jeśli nie rynek, to na pewno ja czekałem od kilku lat. Poza funkcjonalnościami, które posiadają inne serwisy (punkty na mapie, wydarzenia) to, co chyba najbardziej wyróżnia Yelpa to jakość recenzji - to one są największą wartością tego serwisu. Czasami mają postać naprawdę długich, szczerych i bardzo konkretnych.

Polska wersja językowa wystartowała 4 października 2012 roku z bazą zakupioną od innej firmy (zapewne Eniro bądź PKT). Serwis spodziewa się szybkiego przyrostu listy podmiotów, dopisanych przez polskich użytkowników, a także recenzji, zdjęć, ciekawych porad, które stanowią główną jego wartość. Polska została wybrana na przyczółek działań w Europie Środkowej i jak deklaruje sama firma, początkowo skoncentrują się na dwóch miastach: Warszawie i Krakowie. Od października polscy użytkownicy mogą zakładać swoje profile w serwisie, a firmy - konta biznesowe.

Czym właściwie jest Yelp?

To serwis społecznościowy, geolokalizacyjny, w którym znajdziemy osadzoną na mapie listę lokalnych przedsiębiorstw, punktów usługowych, gastronomicznych, usług medycznych, stacji benzynowych itd.

Serwis doskonale eksploatuje zaangażowanie swoich fanów dając im wiele możliwości rywalizowania. Można otrzymywać odznaki, być stałym bywalcem, członkiem Królewskiej Rodziny, ale uwaga: odznaki blakną tym, którzy przestają bywać w określonych miejscach. Ba, można nawet zostać władcą miasta, w którym jest się szczególnie aktywnym bywalcem i recenzentem. Platforma rywalizacyjna jest naprawdę dobrze przemyślana i rozwinięta.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij