Niech inbound będzie z Tobą! [INFOGRAFIKA]

Inbound marketing to strategia, która sprawia, że potencjalny konsument sam trafia na ślad marki w sieci. Jak wykorzystać jego prawdziwą moc? Poznaj niepokonaną drużynę inbound marketingu.
O autorze
1 min czytania 2015-12-18

Inbound marketing, czyli marketing przychodzący, zakłada, że marka powinna opracować długofalową strategię obecności w sieci na podstawie analizy potrzeb i zainteresowań grupy docelowej. Dlatego kluczowe jest między innymi tworzenie treści, które dają użytkownikowi wymierne korzyści – albo w postaci wiedzy, albo w postaci rozrywki.

Internauta, który szuka w sieci określonych treści, to potencjalny klient. Jeśli marka dysponuje contentem, a witryna ma wysoką pozycję w wyszukiwarce (dzięki dobremu pozycjonowaniu), prędzej czy później użytkownik sam trafi na treści stworzone przez markę.

Jeśli są wartościowe i zaspokoją potrzebę odbiorcy – on, odwdzięczając się za bezinteresowne i bezpłatne udostępnienie treści, podzieli się nim np. w mediach społecznościowych. W ten sposób nie tylko można pozyskać klienta, lecz także ambasadora marki.

Inbound marketing bazuje na trzech podstawowych komponentach. Są to:

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • content marketing (marketing treści),
  • działania SEO (pozycjonowanie),
  • komunikacja w mediach społecznościowych.

Gdy działania zostaną także uzupełnione dodatkowo aktywnością PR-ową, zyskujemy szansę na osiąganie znakomitych rezultatów.

Dlatego też chwyć za miecz świetlny i zawalcz o jasną stronę marketingu – niech inbound będzie z Tobą! Więcej dowiesz się na blogu Contented by They.pl

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się