Marka w social media 2010-2015-2020 (cz. 16): Polski Bus

Marka w social media 2010-2015-2020 (cz. 16): Polski Bus
Na temat obecności marek w social media, działań w nich prowadzonych, a także możliwościach, jakie dają oraz trendów w nich panujących wypowiedzi udzieliło nam kilkadziesiąt marek.Tym razem na nasze pytania odpowiedział Piotr Pogonowski, Dyrektor ds. Marketingu i Komunikacji PolskiBus.com.
O autorze
3 min czytania 2016-01-05

Tekst pochodzi z nowego e-booka Nowego Marketingu „Social Media 2010-2015-2010”
Pobierz za darmo >

W jakich serwisach społecznościowych jest obecna Państwa marka? Jakie działania są tam prowadzone? 

Aktualnie marka PolskiBus.com jest obecna na Facebooku, Twitterze, Instagramie i Snapchacie oraz w serwisach YouTube i Vimeo. Media społecznościowe są dla nas przede wszystkim narzędziem służącym interakcji z naszymi fanami (Facebook zrzesza ich już ponad 270 tysięcy) oraz źródłem informacji dla pasażerów. Staramy się, aby treść, którą udostępniamy wzajemnie się uzupełniała – nie chcemy powielać identycznych komunikatów na różnych kanałach przekazu, zwłaszcza informując o aktualnych promocjach. 

Jakie efekty są dla Państwa najważniejsze w działaniach w social media?

Działania w mediach społecznościowych są dla nas ważną formą wsparcia obsługi klienta, zwłaszcza w zakresie udzielania informacji. Ponadto chcemy pokazać markę od „ludzkiej strony”, wyjść naprzeciw oczekiwaniom naszych Pasażerów, wejść z nimi w interakcję, poznać ich potrzeby i móc szybko na nie reagować. Obecność w różnych serwisach pozwala nam na skuteczniejsze działanie dzięki dotarciu do zróżnicowanych grup odbiorców.

Od kiedy prowadzą Państwo działania w mediach społecznościowych? Jakie były dotychczas najważniejsze wydarzenia związane z obecnością Państwa marki w social media?

Pierwszym serwisem, w którym się pojawiliśmy, był Facebook – fanpage PolskiBus.com ruszył w 2011 roku i już w pierwszych dniach zebrał 10 000 fanów, co było niezłym wynikiem dla wówczas zupełnie nieznanej marki! Prowadzenie Facebooka wiązało się jednak ze wzlotami i upadkami – swego czasu fanpage był głównie źródłem informacji o opóźnieniach autokarów, pośród których „ginął” pozostały content. Kilka miesięcy temu komunikaty zostały przeniesione na zewnętrzną platformę, a my skupiliśmy się na zróżnicowaniu zawartości m.in. poprzez zmianę form graficznych czy korzystanie z luźniejszego i bardziej swobodnego języka. Wciąż odnotowujemy szybkie przyrosty i staramy się nieustannie ulepszać strategię dotyczącą prowadzenia naszych profili w social mediach, dlatego w tym roku uruchomiliśmy profile na Instagramie oraz Snapchacie. Start Instagrama był powiązany z konkursem na selfie z podróży z okazji 4. urodzin marki, a jego sukces zachęcił nas do kontynuowania tej idei pod postacią wyboru Pasażera Tygodnia. Prowadzenie Snapchata natomiast jest dla nas dużą zmianą, wyzwaniem związanym z dotarciem do młodych odbiorców, tworzeniem kreatywnego contentu. Spotykamy się z bardzo pozytywnym odzewem, który nieustannie nas zaskakuje – nasi obserwujący chętnie dzielą się z nami swoim życiem!

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jakie trendy/nowe możliwości związane z mediami społecznościowymi wydają się Państwu obecnie najciekawsze? 

Z zainteresowaniem śledzimy rozwój popularności Snapchata w Polsce, obserwujemy jak medium skierowane przede wszystkim do młodych ludzi staje się coraz silniejszym narzędziem marketingowym, nową formą dotarcia do odbiorców. Jesteśmy ciekawi, czy Vine ma szansę przyjąć się w naszym kraju równie dobrze i w jaki sposób będzie wykorzystywana jego popularność.

Jakie trudności widzą Państwo obecnie w prowadzeniu działań w social media? Czy z powodu jakichś trudności zrezygnowali Państwo kiedyś z jakiegoś kanału lub profilu?

Naszym największym wyzwaniem i celem, do którego nieustannie dążymy jest jak najkrótszy czas reakcji na posty i komentarze naszych fanów oraz maksymalne zwiększanie zasięgów publikowanych przez nas treści. Jednocześnie staramy się nie popadać w schematy, stawiamy na oryginalność i kreatywność – zależy nam, aby prezentować te same informacje w różnych formach w zależności od kanału komunikacji, ubierać podobne informacje w inne sformułowania. Powtarzalność i nuda są naszym największym wrogiem! Nie rezygnujemy z działalności w żadnym profilu w social media, wychodząc z założenia, że nie ma takich trudności, których nie jesteśmy w stanie pokonać.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Skąd czerpią Państwo wiedzę i inspirację nt. mediów społecznościowych i możliwych do przeprowadzenia w tej sferze działań marketingowych?

Uczymy się metodą prób i błędów, wciąż próbując nowych rozwiązań! Wiedzę na temat prowadzenia mediów społecznościowych czerpiemy przede wszystkim regularnie śledząc raporty i monitorując media – korzystamy w tym celu między innymi z Sotrendera. Obserwujemy również działania dużych, międzynarodowych marek (nie tylko z branży transportowej), zwłaszcza w zakresie działalności na Instagramie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kto odpowiada za działania związane z obecnością Państwa marki w social media?

Za obecność marki PolskiBus.com w social media odpowiada wyłącznie nasz własny zespół. 

Jaki budżet przeznaczany jest na działania w social media? 

Nie przeznaczamy budżetu stricte na działania w mediach społecznościowych i w najbliższej przyszłości nie planujemy zmian w tej kwestii. Staramy się budować zasięgi organicznie, tworzyć treść oraz wchodzić w interakcję z odbiorcami tak, aby nasze social media nakręcały się same. Sporadycznie korzystamy z promowania postów na Facebooku, dotyczy to jednak wyłącznie najważniejszych postów, kiedy zależy nam na jak największym zasięgu. Jedyne stałe koszty, z jakimi wiążą się więc nasze działania w mediach społecznościowych to koszty techniczne, przeznaczane np. na tworzenie contentu przez grafików czy nagrody dla uczestników konkursów.

Tekst pochodzi z nowego e-booka Nowego Marketingu „Social Media 2010-2015-2010” Pobierz za darmo plik PDF > lub obejrzyj raport na SlideShare!