Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Jedz smacznie, żyj zdrowo: świętujemy 150 lat firmy Nestlé!

Dzięki swojej determinacji, poświęceniu i pionierskiemu podejściu Henri Nestlé stworzył biznes, który działa na rynku już od 150 lat! Ta półtorawieczna tradycja wynika z rozumienia i przewidywania zmieniających się potrzeb i oczekiwań konsumentów.
O autorze
3 min czytania 2016-01-14

Na całym świecie ludzie korzystają obecnie z ponad 1 mld porcji produktów Nestlé dziennie. Firma działa w ponad 197 krajach i zatrudnia prawie 340 tys. osób. To, co przez 150 lat pozostało niezmienne, to wartości Nestlé, słynne logo z gniazdem, a także siedziba centrali firmy w szwajcarskim mieście Vevey. Zapraszamy do lektury historii firmy Nestlé.

W 1867 roku w Szwajcarii wiele niemowląt umierało z powodu niedożywienia, a dla karmienia piersią nie było łatwej i powszechnie dostępnej alternatywy. Henri Nestlé, asystent aptekarza, zainteresował się przypadkiem niemowlęcia, które nie przyjmowało mleka matki i opracował żywność dla niemowląt o nazwie “Farine Lactée”. Dziecko, karmione tym produktem, przeżyło, a wieść o sukcesie szybko się rozniosła.

Rozwój w epoce przemysłowej

Właściwa historia Nestlé rozpoczyna się w 1866 roku, kiedy to firma Anglo-Swiss Condensed Milk Company stworzyła pierwsze w Europie mleko skondensowane, produkt ratujący życie w erze przedlodówkowej, kiedy świeże mleko łatwo psuło się w czasie transportu. W 1905 roku Anglo-Swiss połączyła się z Nestlé, tworząc Nestlé&Anglo-Swiss Milk Company – przedsiębiorstwo, które w 1977 roku przekształciło się Nestlé.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Swoje początkowe sukcesy firma zawdzięczała inwestycjom w produkty oparte na wiedzy naukowej i w nowoczesne fabryki. Rozwój kolei i żeglugi parowej umożliwił Nestlé&Anglo-Swiss dostęp do nowych rynków zbytu w miastach na całym świecie. To z kolei pozwoliło na wykorzystanie nowoczesnych nośników reklamowych, takich jak dzienniki, magazyny czy billboardy, aby informować ludzi o korzyściach ze spożywania określonych produktów. Te korzyści to: prawidłowe odżywienie, jakość, bezpieczeństwo, dostępność i smak. To plan na sukces, który od tamtej pory uległ tylko kilku niezbędnym modyfikacjom i obowiązuje do dziś. Dodatkową korzyścią, którą produkty Nestlé zawsze oferowały konsumentom, jest wygoda użytkowania. Ten aspekt stał się szczególnie istotny po drugiej wojnie światowej, kiedy wiele kobiet na całym świecie weszło na rynek pracy i znaczenia nabrały produkty łatwe i szybkie do przygotowania.

Od roku 1938 ludzie mogą „rozpocząć dzień z Nescafé”, pierwszą na świecie kawą rozpuszczalną, przygotowywaną po prostu przez dodanie do niej ciepłej wody. W 1948 roku na rynku pojawił się Nesquik – napój w proszku na bazie kakao, który łatwo rozpuszcza się nawet w zimnym mleku. Od 1957 roku można zakończyć dzień z gotowymi posiłkami na bazie makaronu marki Maggi w puszkach, które od razu stały się wielkim sukcesem.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Puszki nie były wprawdzie niczym nowym, ale pożywne posiłki w puszkach – tak. Wkrótce stały się one segmentem generującym wysokie wzrosty Nestlé. Takie pokarmy cechował długi okres przydatności do spożycia, łatwość ogrzania, ale w razie braku czasu, możliwość korzystania z nich także na zimno. Puszki również świetnie nadawały się do transportu, można więc było spożywać je na wyprawach wakacyjnych czy kempingach, na przykład wraz z filiżanką Nescafé. Takie produkty pomogły ukształtować nasz współczesny świat, a życie nigdy już nie będzie takie samo jak przed ich upowszechnieniem.

W latach 60. XX wieku, kiedy popularne stały się domowe lodówki i zamrażarki, firma Nestlé wprowadziła na rynek lody i mrożonki. W 1986 roku firma poszła o krok dalej, tworząc własny przełomowy system Nespresso, który zmienił sposób doświadczania najwyższej jakości kawy. Nespresso to innowacja Nestlé, która poprawia jakość życia ludzi, wszędzie i każdego dnia. Dzięki temu przynosi przyjemność – uczucie silnie kojarzące się z czekoladą. Skoro mowa o czekoladzie, firma Nestlé po raz pierwszy weszła w ten kluczowy biznes w 1904 roku, kiedy to zajęła się sprzedażą eksportową Peter&Kohler, później dodając takie marki jak Cailler i KitKat.

Przyszłość żywności: ukierunkowane odżywianie

Takie rozwiązania pomogą Nestlé sprostać globalnym wyzwaniom takim jak niedożywienie, wzrost i starzenie się populacji, a także otyłość. Ta sama pasja do rozwijania dziedziny odżywania stanowi podstawę zobowiązania firmy do ciągłego ulepszania produktów poprzez ograniczenie soli, cukru i tłuszczów nasyconych oraz zwiększanie w nich udziału witamin, minerałów, warzyw i pełnego ziarna.

W Nestlé od 150-lat istnienia firmy panuje przekonanie, że aby rozwijać się w długim okresie, poza generowaniem zysków dla akcjonariuszy, przedsiębiorstwo musi też tworzyć wartość dla społeczności, w których działa oraz dla całego społeczeństwa. To przekonanie zakorzenione w wartościach Nestlé jest też fundamentem rozwoju firmy w przyszłości, w którą władze Nestlé śmiało patrzą, mając nadzieję na następne150 lat wspierania konsumentów zgodnie z mottem firmy: „Jedz smacznie, żyj zdrowo „.