Cyber Kids on Real edukuje obywateli

Agencja Cyber Kids on Real zaprojektowała i wyprodukowała edukacyjną grę planszową o charakterze obywatelskim. Celem gry Partycypolis jest uświadomienie młodym graczom korzyści wynikających z aktywnego uczestniczenia w życiu swoich społeczności. Gra adresowana jest do dzieci i młodzieży.
O autorze
1 min czytania 2016-01-28

Projekt powstał we współpracy z European Research & Development Advisers ERDA, na zlecenie firmy konsultingowo-badawczej Ecorys, która za pomocą gry zaprezentowała projekty realizowane w ramach Funduszu dla Organizacji Pozarządowych Grantu Blokowego Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy. Grze planszowej Partycypolis towarzyszy strona internetowa www.partycypolis.projektyobywatelskie.pl

Zadaniem agencji Cyber Kids on Real było przedstawienie efektów rozdzielenia Grantu Blokowego Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy oraz edukacja młodych ludzi w kwestii aktywności obywatelskiej.

Kochamy niestandardowe projekty i rozwiązania. Od początku założyliśmy więc, że w tym przypadku należy odejść od nudnych sprawozdań i ich suchego języka. Wyszliśmy z założenia, że gdy damy odbiorcy rozrywkę, odwdzięczy się on zainteresowaniem. Tak powstała gra planszowa relacjonująca losy poszczególnych dofinansowań. Drugim celem, jeszcze bardziej satysfakcjonującym, była próba obudzenia w młodych ludziach zaangażowania i potrzeby partycypacji we współtworzeniu demokracji. – powiedział  Dominik Cymer, Creative Director w Cyber Kids on Real.

W Partycypolis gracze wcielają się w działaczy społecznych. Korzystając z budżetów partycypacyjnych, wraz z poruszaniem się pionkami, realizują kolejne projekty – organizują m.in. kursy, koncerty, wolontariaty. Mogą współpracować z innymi graczami i pomagać sobie w podejmowanych przedsięwzięciach. Jest także element grywalizacji – starania o zdobycie funduszy na wybrany projekt. Karty do gry i pudełko Partycypolis zdobią kolorowe ilustracje, autorstwa Jacka Ambrożewskiego, które w zabawny sposób objaśniają istotę każdego z wyzwań, z którym musi się zmierzyć się gracz.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Gimnazja, licea, technika oraz ośrodki młodzieżowe w województwie małopolskim, świętokrzyskim, lubelskim i podkarpackim otrzymały 3500 bezpłatnych egzemplarzy gry Partycypolis.

Słuchaj podcastu NowyMarketing