Jak Twój fan zostaje legendą. Case study SMS Audio

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Jak Twój fan zostaje legendą. Case study SMS Audio

Coraz częściej w działaniach Social Media brakuje tego, do czego zostały one tak naprawdę stworzone – autentyczności, rozmowy i kontaktu z grupą docelową. Bardzo dużo energii poświęca się automatyzacji, nowym formatom postów czy też pogoni za zasięgami, nie zważając uwagi na to...

...co naprawdę jest najważniejsze – rozmowę. Co istotne, fani odwdzięczają się tym samym – obojętnością i coraz rzadszą interakcją z treściami marek. Jak jednak sprawić, by fan stał się legendą wspominaną przez społeczność i wykorzystywaną w komunikacji przez samą markę? Zapraszam do opowieści z muzyką w tle, której głównym bohaterem jest Jeremy Togni:

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Prowadząc profil dla SMS Audio (firma rapera 50 Cent) zauważyliśmy, że pewien z fanów zaczął prowadzić konwersację z nami za pomocą 2 wyrazów:

Co ciekawe, komentarz ten nie był jednorazowy – fan umieszczał komentarze praktycznie pod każdym postem który publikowaliśmy. Moderatorzy, znani z umiłowania muzyki i dość nietypowego poczucia humoru szybko podłapali temat…

Po jakimś czasie fani sami zaczęli rywalizować, kto pierwszy napisze komentarz SMS Audio i wkrótce potem pierwsze komentarze pod nowymi postami wyglądały tak:

Nie wszyscy byli jednak zadowoleni z tego, że prekursor zaczął być naśladowany. My jednak uważaliśmy, że Jeremy to poziom, do którego warto równać:

Przez dłuższy czas Jeremy Togni niczego nie komentował. Przestał pisać i zmiany były zauważalne…

Niektórym było do śmiechu. Nam nie.

Fani próbowali nas pocieszać…

Ale Jeremy nie wrócił. Stał się legendą profilu. Legendą, która postanowiliśmy uhonorować w oczywisty sposób – umieszczając go w cyklu najważniejszych cytatów kultury hip-hopowej obok Eldo, Pezeta czy też 50 Centa:

Historia Jeremy’ego to historia ukazująca pewnie kierunki działań, na które warto zwrócić uwagę prowadząc profil. Warto bowiem przestrzegać takich reguł jak:

  • Dobieranie moderatorów pod kątem zainteresowania zbieżną z tematyką profilu – takie osoby lepiej czują temat i bardziej angażują swoich fanów. Bo czy fan RPG będzie w stanie prawdziwie zaangażować profil dotyczący odżywek do włosów? Śmiemy wątpić ;)
  • Stosowanie języka, który jest używany przez naszą grupę docelową – dzięki temu zmniejszamy dystans dzielący nas do fanów i rozmowa traktowana jest jako partnerska, nie zaś tylko jako rozmowa fan -> marka
  • Odwaga pod kątem nietypowych metod angażowania fanów. Real time, posty nawiązujące do wydarzeń na profilu, pytania do fanów czy też niekiedy nieco absurdalna dyskusja – wszystko to powoduje, że fani lubią powracać na profil i sprawdzać „ciekawe co tym razem SMS Audio mi odpisało” ;)
  • Dobra pamięć moderatorów. „Ostatnio Marek pisać coś o konkursie, a Ola wspomniała, ze brakuje jej tapety na telefon z motywem marki.” Dlaczego by tego nie wykorzystać w kolejnych postach i wspomnieć o ww. fanach?
  • Atrakcyjna szata graficzna i ciekawe formaty postów. No cóż, rozmowa rozmową, ale przy brzydkich postach to nawet i Jeremy nie napisze „SMS Audio” ;) . Grafika musi być atrakcyjna i zachęcająca do skomentowania. A jeśli dodatkowo jest gifem, który po kliknięciu pozwala wziąć udział w fajnej grze to… nie ma opcji by nie angażowało.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij