…czego efektem są poniższe dane.
Spośród 14 milionów polskich użytkowników Facebooka około 7,3 miliona to kobiety, co stanowi 52%. Jeszcze więcej Pań korzysta z Instagrama, gdzie stanowią 62% użytkowników tej platformy. To potwierdzenie wizualnego trendu, który najchętniej wykorzystują przedstawicielki płci pięknej.
Zobacz również
Kategorie wiekowe
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Dzieląc użytkowników Facebooka na kategorie wiekowe możemy zauważyć, że niewielka przewaga mężczyzn występuje jedynie w grupie 19-25 lat, zaś najwięcej kobiet znajduje się w przedziale wiekowym między 26 a 35 lat. Przewaga pań jest także widoczna w Facebookowej strukturze pokoleniowej zarówno w generacji X, jak i pokoleniu Millenium.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zainteresowania
Większa aktywność kobiet na Facebooku znajduje odzwierciedlenie w głównych kategoriach zainteresowań, w których mamy ich średnio 5,2 miliona przy 3,7 milionie mężczyzn. Największą dysproporcję płciową znajdziemy w kategorii zakupy i moda. Widać panie bardzo polubiły kupowanie w sieci, ponieważ do tej grupy zainteresowań Facebook przypisał aż 6 milionów użytkowniczek. Co ciekawe, kobiety przeważają również w wydawać by się mogło zdominowanej przez mężczyzn kategorii technologia. To nic innego, jak potwierdzenie zmieniających się zainteresowań wśród kobiet.
Praca – branże:
Panowie chętniej dzielą się z Facebookiem informacjami o swoim miejscu pracy. Przewagę kobiet znajdziemy jedynie w branży higieny osobistej, sprzedaży oraz operacji finansowych i biznesowych. Największa dysproporcja panuje natomiast w typowo męskich kategoriach zawodowych jak: produkcja, transport i przewóz oraz branża techniczna.
Związki
Kobiety zdecydowanie chętniej dzielą się informacjami o statusie swojego związku. Ok. 1,2 miliona z nich znajduje się w kategorii „w związku małżeńskim”. Zbliżona liczba występuje w kategorii osób, które oznaczyły swój status, jako „w związku” bądź „zaręczony”. Co ciekawe jedyną kategorią, w której występuje większa liczba mężczyzn to osoby oznaczające swój stan, jako „wolny”. Nadal jednak przeważająca liczba użytkowników postanawia nie dzielić się informacjami o swoim życiu prywatnym i nie deklaruje swojego statusu.
Miasta
W podziale demograficznym na największe polskie miasta rozkład płciowy jest wyrównany. Wszędzie zauważalna jest niewielka przewaga Pań. Wśród przebadanych miast najwyższa różnica występuje w Lublinie, gdzie około 55% populacji miasta na Facebooku stanowią kobiety.
Kobiety na świecie
W globalnym ujęciu kobiety również stanowią większość użytkowników Facebooka. Jedyne dysproporcje możemy zaobserwować w Iraku, Arabii Saudyjskiej i Indiach, gdzie kobiety stanowią niecałe 25% użytkowników portalu.
Reasumując, kobiety niepodzielnie dominują w mediach społecznościowych. Są one również bardziej transparentne w swoich przekonaniach i chętniej dzielą informacjami na swój temat.
Źródło: Catvertiser