Odkrywanie atutów

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Odkrywanie atutów

Redesign portfolio firmy, a także samego CI jest zadaniem długofalowym, przy którym projektanci mogą na nowo spojrzeć na klienta i wraz z nim odkryć dotychczas niewykorzystywane atuty.

Firma Octim z Olsztynka od ponad 50 lat zajmuje się produkcją octu jabłkowego oraz musztard. Jest przedsiębiorstwem regionalnym. Jednocześnie w ostatnich dwóch latach Octim zaczął odczuwać wyraźny deficyt związany z rozpoznawalnością swojej marki, a także silne braki w komunikacji na poziomie produktowym. Dotychczasowe, bogate portfolio pozostawało w jakości projektowej daleko za liderami rynku, sprawiając, że nawet lokalna aktywność handlowa firmy, nie przynosiła oczekiwanych efektów, a marka Octim i marki produktowe z nią powiązane, pozostawały anonimowe. 

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Dzięki Stowarzyszeniu Wzornictwo Warmii i Mazur, które w 2014 roku realizowało ze wsparciem unijnym projekt Szybkowar Dizajnu, agencja Brandy Design została zaproszona do współpracy z firmą z Olsztynka. Krok po kroku, realizując wstępnie jeden niewielki projekt redesignu opakowania, Brandy Design nawiązało długofalową relację opartą na partnerskim zaufaniu, która zaczyna przynosić efekty. 

Pierwszym etapem pracy projektantów i strategów Brandy Design było przygotowanie audytu wizualnego, który pozwolił ocenić obecny stan funkcjonowania marki i produktów w kontekście trendów rynkowych, oczekiwań konsumentów i celów stawianych przez firmę. W wyniku audytu powstały dwie diagnozy: negatywna i pozytywna.

Pierwsza z nich była konsekwencją oceny stanu zastanego, który nie pozwalał na poprawienie sytuacji firmy pod kątem jej marki, a także możliwości nawiązania walki z konkurencją. Firma dotychczas nie korzystała z narzędzi designu, nie miała też wiedzy na temat postrzegania swojej oferty i własnej marki, często prowizoryczne rozwiązania nie były poddawane weryfikacji, przez co brakowało decyzji o kolejnych bardziej stałych działaniach w komunikacji.

Pozytywną częścią audytu było stwierdzenie potencjału do innowacyjności firmy oraz wskazanie kilku istotnych czynników, które mogły stać się podstawą dla atutów marki, możliwych do ukazania przy zastosowaniu narzędzi designu.

W całej tej ocenie, właśnie strona pozytywna, która momentalnie stała się impulsem do działań zasługuje na rozwinięcie. W oparciu o tę część diagnozy wyznaczone zostały wyraźne obszary, z których marka Octim może czerpać w działaniach designu i brandingu (oba pola mocno ze sobą się przecinają w tej długofalowej współpracy). Po pierwsze to sam region pochodzenia: Warmia i Mazury – doskonale kojarzący się odbiorcom, którego obecność w komunikacji marki dotychczas nie funkcjonowała. Zwłaszcza w kontekście rosnących trendów związanych z lokalnością, regionalizmami i ochotą konsumenta do poszukiwania nowości, proponowanych, co ważne przez polskie firmy. Po drugie, to również tradycja i ciągłość istnienia firmy przez ponad pół wieku. To również stanowiło istotny walor przy tworzeniu rozwiązań dla odświeżanej marki. Po trzecie to odkrycie skarbu firmy Octim jakim jest sam ocet jabłkowy – produkt flagowy, wytwarzany zgodnie z własną, wypracowaną recepturą. Ten ciągle jeszcze niedoceniany w Polsce vinegret ma wiele prozdrowotnych właściwości. Co więcej, za granicą jest na niego boom. W sukurs podejmowanych przez agencję Brandy Design działań przyszły międzynarodowe nagrody ITQ w uznaniu jakości i smaku octu jabłkowego produkowanego przez firmę Octim. Wreszcie czwartą kwestią, która miała znaczenie przy projektowaniu procesów brandingowych dla firmy Octim, była otwartość i gotowość  klienta do zmian i innowacji. Nowe propozycje w portfolio, poszukiwanie nowych opakowań, inwestycje w park maszynowy i nadrzędne nad tym, przekonanie, samej firmy że Octim ma walory, które wyszły na jaw w audycie. 

Prace, które agencja Brandy podjęła w konsekwencji audytu, obecnie można już oglądać na wybranych sklepowych półkach. Radykalne zmiany w postaci nowego wizerunku widać na coraz szerszej gamie produktów. Są to: flagowy ocet jabłkowy, musztardy i octy smakowe. Zmianie uległo również logo Octim, które projektanci wyrwali z estetyki charakterystycznej dla okresu transformacji – zamknięciu w eliptyczny owal napisu i przenieśli w nowoczesną, otwartą estetykę, która pozwala mówić marce o kompetencjach i elementach, które dla współczesnego konsumenta są coraz istotniejsze, czyli: tradycji i konsekwencji. Istotną tutaj zmianą było wprowadzenie jako claimu informacji o dacie powstania firmy: „od 1965 roku”. To silniej niż dodatkowe hasła mówi o trwałościach receptur i doświadczeniu. Pozwala również już w tym pierwszym ruchu na dokonanie istotnego odkrycia dla konsumenta – oto marka z historią.

Co ważne Octim stał się marką otwartą na nowości. Ocet jabłkowy, musztardy i octy smakowe wedle strategii brandingowej zyskały jako bardziej niezależne marki w portfolio firmy, z których każda w różny sposób korzysta z dystansem z regionalnych skojarzeń. Widoczne staje się to choćby w przypadku samego namingu: Ocet Jabłkowy z Olsztynka czy Musztardy Mazurskie. Dodatkowo żywa, atrakcyjna kolorystyka, zachowująca lekkość i bezpretensjonalność, która każdorazowo powraca na etykietach, dodaje marce atutów.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij