„Szczęśliwe zwierzaki – Happy pets” case study, czyli jak prowadzić profil w branży zwierzęcej?

„Szczęśliwe zwierzaki – Happy pets” case study, czyli jak prowadzić profil w branży zwierzęcej?

Profil związany z branżą zwierzęcą teoretycznie wydaje się być prosty w obsłudze. „Wrzucamy koty, trochę piesków, do tego w poniedziałek rano królik pijący kawę i voila, idziemy na rekord w Sotrenderze” – tak myśli pewnie wielu internautów. Ale czy tak jest w rzeczywistości?

Uchylę rąbka tajemnicy i powiem że… nie do końca ;)

Ale zacznijmy od początku. Klientem, dla którego prowadzimy profil „Szczęśliwe zwierzaki – Happy pets” jest firma Vetoquinol. To światowy potentat w dziedzinie produkcji i dystrybucji preparatów oraz suplementów diety dla zwierząt. Z tego też względu podczas tworzenia strategii postawiliśmy przede wszystkim na działania budujące wizerunek firmy, jak i duże zaangażowanie fanów w treści publikowane na profilu. Drugim celem (co nie znaczy, że mniej ważnym) OX Media było zwiększenie świadomości produktów marki wśród grupy docelowej (m.in. lekarze weterynarii). Co za tym idzie – prowadzenie kanału w Social Media miało mieć przełożenie na sprzedaż.

Obserwując działania profili, zarówno w Polsce jak i zza granicy, odnieśliśmy wrażenie, że bardzo dużej ilości profili brakuje „tego czegoś”. Bo zazwyczaj treści produktowe przeplatane są zdjęciami psów/kotów/rybek z lepszym lub gorszym tekstem, co jakiś czas informując o tak interesujących rzeczach jak poniedziałek, piątek czy też pierwsze opady śniegu i… w zasadzie tyle. Nie chcieliśmy tego. Dlatego oprócz wspomnianych wcześniej celów, naszym takim „wewnętrznym celem” było stworzenie profilu, który będzie swoistym „domem” dla wszystkich miłośników zwierząt. Założyliśmy więc, że prowadząc profil:

  • Edukujemy fanów i przez taką wartość dodaną zachęcamy ich do zaangażowania. Dodatkowo moderatorzy odpowiadają na wszystkie pytania od fanów. Nie tylko te z dziedziny suplementów i leków, ale też np. wychowania, karmy czy zabaw z pupilami. Albo i brzydkiej pogody w Zabrzu. ;)
  • Starannie dobieramy zespół pracujący przy profilu - accounta oraz moderatorów. Naszym wymogiem było, by były to osoby posiadające zwierzęta i mający podobny poziom wrażliwości co fani profilu. Dodatkowo profil moderowany jest w godzinach od 9 aż do późnych godzin nocnych.
  • Angażujemy się w działania CSR oraz zachęcamy do adopcji zwierząt ze schronisk (np. akcja „Adoptuj, NIE kupuj”), za pomocą grafik, animacji oraz interaktywnej zakładki na Facebooku wskazującej miejsce najbliższego schroniska.
  • Tworząc treść posługujemy się nie tylko zdjęciami, ale też wideo czy grafikami stworzonymi przez naszych utalentowanych rysowników.
  • Bawimy się razem z fanami za pomocą konkursów z nagrodami. Dzięki temu zyskują wszyscy – z jednej strony fani mogą zaprezentować swoich pupili (lub ich umiejętności), z drugiej – zyskujemy bardzo cenny user content, który jest wykorzystywany podczas działań na profilu.
  • Umiejętnie prowadzimy płatną promocję do ściśle wybranego targetu, za pomocą narzędzi optymalizujących kampanie na Facebooku (zarówno bezpłatnych jak i tych płatnych).
  • I najważniejsze. Rozmawiamy z fanami. Po prostu. Pamiętając imię ich pupila, kojarząc ostatnie posty czy też po prostu służąc radą. Bo właśnie od tego są Social Media. Wystarczy tylko powiedzieć, że w nieco ponad rok udzieliliśmy fanom 30 000 odpowiedzi.

Jakie były inne efekty? Jak wyglądały nasze grafiki oraz jak komunikujemy się z fanami prowadząc profile naszych klientów? Odpowiedź znajdziecie właśnie w specjalnie przygotowanym wideo dostępnym na początku artykułu.

PS

Jeżeli chcielibyście porozmawiać przy pysznej kawie o tym, jak sprawić, by marka w internecie rosła zdrowa i silna zapraszam na brief@oxmedia.pl. Polecam również lekturę naszego credentials, gdzie zawarte są przykłady niektórych prowadzonych przez nas działań.

 

 Publikacja przygotowana w ramach współpracy z firmą OX Media

 

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij