Rzeczywistość zmienia się wraz z nami. 13 globalnych trendów w 2013 roku

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Rzeczywistość zmienia się wraz z nami. 13 globalnych trendów w 2013 roku

W tym roku poznamy i docenimy wartość słowa „współ”, przekonamy się, że ojcowie to doskonałe „nowe matki”, a wszystko to wydarzy się na tle nieustającej batalii pomiędzy dążeniem do bycia doskonałym a poszukiwaniem autentyczności.

Tak wynika ze specjalnego raportu „13 for 2013” przygotowanego przez Marian Salzman, CEO agencji Havas PR North America i wielokrotnie nagradzaną specjalistkę w dziedzinie identyfikacji trendów.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Marian Salzman jako jedna z najważniejszych globalnych specjalistek ds. identyfikacji trendów od 17 lat przedstawia coroczne raporty. Każdy z nich prezentuje spostrzeżenia dotyczące zmieniających się wierzeń, systemów wartości, podejścia do życia i preferencji w zakresie mediów, a także szerszych geopolitycznych zmian, które mają wpływ na marki, biznes oraz sposoby tworzenia i kreowania wiadomości.

W raporcie „13 for 2013” został zaprezentowany ogólny zarys prognoz na obecny rok. Opisywane trendy świetnie obrazują skomplikowanie współczesnego świata. Widać wyraźnie, że rozwój najnowszych technologii mających ułatwiać nam życie kontrastuje z dążeniem do spowolnienia, a nawet redukcji trendu konsumpcyjnego i powrotu do prostszego życia. Jednak to, co możemy wyróżnić jako spójnik wszystkich przedstawionych trendów, to nieustanna potrzeba łączenia się i kontaktu międzyludzkiego – czy to za pomocą hipernowoczesnych urządzeń, czy też poprzez proste codzienne czynności i rytuały – komentuje Anna Roman, senior strategic planner, Havas Worldwide Warsaw. Z polskiej perspektywy warto podpatrywać rozwój tych trendów, gdyż część z nich zaczyna powoli pojawiać się w umysłach i postawach Polaków, jak choćby trend związany ze zmianą roli ojca zarówno w obszarze jego obowiązków, jak i oczekiwań względem marek jako konsumenta – dodaje Anna Roman.

Poniżej przegląd trzynastu trendów. Jednocześnie zapraszamy do zapoznania się z raportem źródłowym.

1. Znaczenie słowa „współ”. Życie to współpraca, która stanowi obecnie najgorętszy trend zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Wszystkie słowa rozpoczynające się od „współ-” (współtworzenie, współgranie, współdziałanie, nawet współistnienie) nabierają większego znaczenia, ponieważ „ty + ja” to swoisty pancerz i ochrona przed niebezpiecznym światem.

2. Twórz rozwiązania, nie problemy. Politycy zawsze zapewniają, że mają rozwiązanie nurtujących problemów, inaczej szybko straciliby stanowiska. Negatywne myślenie nigdy jeszcze nie pomogło nikomu zdobyć przyjaciół, chyba że mówimy o obrażaniu drugiej strony w politycznych bataliach.

3. Życie w roku 2013: zaciskanie pasa i podwojona oszczędność. Konsumpcjonizm indywidualny zastąpi wspólna konsumpcja oraz podejście „mniej znaczy więcej” realizowane poprzez mikrowłasność (1/12 samochodu, 1/4 psa, 1/365 domku letniskowego itp.). Przewiduje się, że konsumenci będą dążyli do tego, aby ograniczać konsumpcję i ponownie wykorzystywać produkty, tak aby minimalizować potrzebę robienia zakupów.

4. Gospodarki stawiają na alternatywę. Nowe traci wartość na rzecz tego, co stare. Stare to przyszłość. W związku z zainteresowaniem wszystkim, co lokalne, kolejne miasta wprowadzają komplementarne waluty, mamy więc BerkShares w stanie Massachusetts czy brytyjskie odmiany funta z Brixton i z Bristolu. Wymiana usług i towarów w określonych sytuacjach może stać się nawet alternatywą dla transakcji pieniężnych. Pomaga w tym internet, dzięki któremu sprzedawcom i nabywcom określonych usług łatwiej się odnaleźć.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij