TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Poradnik e-Commerce Polska: Jak wygląda wejście sklepu w model omnichannel?

Integracja kanałów sprzedaży jest jednym z największych wyzwań i zarazem najbardziej pożądanych rozwiązań, z jakimi muszą poradzić sobie detaliści. Jak skutecznie wdrożyć strategię wielokanałową w sklepie? Jakie technologie realnie wpływają na sukces kanału omnichannel?
O autorze
2 min czytania 2016-04-27

Jakie są zachowania i doświadczenia wielokanałowe konsumentów? Na te pytania między innymi odpowiadają eksperci e-Izby w nowym Poradniku e-Commerce Polska: Jak wygląda wejście sklepu w model omnichannel?

Transformacja przedsiębiorstw w kierunku omnichannelu jest procesem złożonym i wieloetapowym – informuje na łamach Poradnika – Marcin Piwowarczyk, Bold Brand Commerce i dodaje – wymaga po pierwsze świadomości głębokich zmian organizacyjnych, jakie towarzyszą procesowi, po drugie – dokładnej analizy aktualnej sytuacji w przedsiębiorstwie, na którą składają się:

  • zdefiniowanie celów biznesowych, najlepiej podczas warsztatu, którego uczestnikami będą przedstawiciele wszystkich obszarów biznesowych w firmie, m.in. działu e-commerce i IT, obsługi klienta i logistyki;
  • analiza ścieżki zakupowej, najlepiej w formie badań, które pokażą, jak klienci dokonują zakupów i które punkty styku z marką są dla nich najważniejsze;
  • audyt systemu logistycznego w zakresie wydajności i efektywności organizacji pracy magazynu i dostarczania przesyłek;
  • analiza polityki obsługi klienta, czyli opracowanie odpowiednich standardów i procesów obsługi klienta, co w przypadku customer service wiąże się z regulacjami, procedurami, instrukcjami, czy wręcz gotowymi skryptami oraz sposobem postępowania podczas konsultacji, sprzedaży i reklamacji.

Od strony biznesowej warto zwrócić uwagę na fakt, że w przypadku wdrażania strategii omnichannel zmiany dotyczą w zasadzie wszystkich działów firmy. W wielu przypadkach dochodzi do konieczności zmiany procesów, które od lat funkcjonowały tak samo (np. procesy dostawy towaru do sklepów stacjonarnych). Dlatego też nieuniknione są konflikty interesów wewnątrz firmy, a co za tym idzie – konieczność rozwiązywania sporów przez odpowiednio umocowany zespół nadzorujący transformację. Reasumując – kluczowe przy wdrożenie strategii omnichannel są zaangażowanie zarządu firmy oraz wybranie odpowiednich narzędzi IT – dodaje Roman Baluta, ORBA.

Klient chce mieć możliwość kupienia towaru przez internet i odebrania go w sklepie stacjonarnym, znalezienia produktu na półce i zamówienia dostawy do domu, zebrania opinii na forach internetowych, nawet w trakcie zakupów, itp. Priorytetem powinna stać się więc integracja cyfrowych i fizycznych kanałów w jednolity system dystrybucji produktów i usług, tworzenie efektu synergii między kanałami sprzedaży. Wielokanałowość to pojęcie ujmujące zdywersyfikowane punkty kontaktu konsumenta z marką, które w zintegrowany sposób prowadzą do konwersji sprzedaży: począwszy od wyszukania informacji o produkcie, przez sposób jego zakupu, po relacje okołozakupowe – pisze na łamach  Poradnika – Jacek Kinecki, Przelewy24.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Michał Bonarowski z Allegro dodaje – z raportu mShopper wynika, że w 2014 roku pomiędzy urządzeniami pełnowymiarowymi i mobilnymi migrowało w procesie zakupu 15% internautów, a w 2015 roku jest ich już o 8 p.p. więcej: 23%. Zwiększyła się nie tylko skala zjawiska migracji, ale także udział urządzeń mobilnych – głównie smartfonów – w całej ścieżce zakupowej. Klienci coraz częściej szukają w ten sposób inspiracji, porównują oferty, podejmują decyzje i dokonują zakupu, a potem przez urządzenia mobilne sprawdzają status zamówienia i wyrażają opinię o transakcji. Cytowany przez raport mShopper Jacek Kotarbiński, specjalista z zakresu marketingu, zauważa, że multiscreening jest faktem i zjawisko dotyczy już 70% internautów. Dodatkowo 48% Polaków oglądających telewizję często korzysta w tym samym czasie z telefonu komórkowego, a 43% – z laptopa.

Publikacja została opracowana przez ekspertów Izby Gospodarki Elektronicznej i uwzględnia kluczowe aspekty związane z efektywnym wdrożeniem oraz wykorzystaniem możliwości omnichannelingu. Poradnik stanowi zbiór praktycznych wskazówek profesjonalistów z branży e-commerce dotyczących tego, jak skutecznie w biznesie połączyć online i offline oraz sprostać oczekiwaniom współczesnego – bardzo świadomego i wymagającego – konsumenta.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Poradnik dostępny jest na stronie e-Izby.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

24 maja odbędzie się druga edycja konferencji Digital Commerce organizowanej przez e-Izbę, tym razem pod hasłem: wejście sklepu w model omnichannel: http://www.ecpdigital.pl. Sponsorami konferencji są: ORBA, Way2Send oraz Przelewy24 – które dostarczają system do płatności online do konferencji.