Dzień Matki na dużym ekranie – przykłady kampanii DOOH

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Dzień Matki na dużym ekranie – przykłady kampanii DOOH

Digital Out of Home (DOOH) w kampaniach tematycznych, dotyczących np. jednodniowych świąt, sprawdza się bardzo dobrze. Jego powszechne wykorzystanie przy takich okazjach wiąże się przede wszystkim z wygodą, szybkością oraz elastycznością planowania i realizacji tego typu kampanii.

fot. lamar.com

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

26 maja na DOOH

Na rynku sprzedaży detalicznej Dzień Matki to ważne święto, dzięki któremu wiele marek obserwuje wyraźne wzrosty. W Stanach Zjednoczonych jest to jeden z najgorętszych okresów, w którym Amerykanie kupują prezenty, a tym samym trzeci dzień w roku, kiedy wydatki – właśnie na sprzedaż detaliczną – zdecydowanie wzrastają.

Sytuacja ta sprawia, że marki chętnie inwestują w kampanie reklamowe DOOH w tym okresie, w pełni wykorzystując możliwości tego kanału. Motywy przewodnie, tematy kampanii czy kreacje przybierają różne formy. Czasem są to kampanie tylko przypominające o święcie, zawierające zarazem zgrabnie wplecioną inspirację i pomysł na prezent. Niekiedy są to realizacje typowo wizerunkowe, kiedy marka składa życzenia wszystkim mamom i dedykuje im kampanię. Bywa również tak, że działania interaktywne oparte są na kampanii DOOH crossowanej z online’m. 

Dlaczego ekrany?

Istotną rolę w działaniach DOOH odgrywa możliwość modyfikowania treści w czasie real time oraz łączenia działań DOOH z działaniami online. Co więcej, DOOH stwarza nieograniczone możliwości w przygotowaniu ciekawej oraz interaktywnej kampanii, a także jest medium atrakcyjnym i pozytywnie ocenianym przez samych odbiorców. Potwierdzają to wyniki badań przeprowadzonych cztery lata temu w USA przez firmę Arbitron. Wykazały one, że ponad 50% pytanych odbiorców uznało DOOH za atrakcyjną formę komunikacji, a więcej niż 66% oceniło jako atrakcyjne medium. 

Realizacja Lamar

Odpowiednim przykładem kampanii DOOH zrealizowanej na Dzień Matki jest realizacja Agencji Reklamowej Lamar. Firma w kampanii pod hasłem #InspiredByMom chciała wyróżnić mamy i sprawić, żeby poczuły się wyjątkowe i docenione w tym szczególnym dla nich dniu. Lamar umożliwił odbiorcom dodawanie swoich zdjęć z mamami z dołączonym zdaniem opisującym za co je kochają. Uczestnicy mogli dodawać fotografie na oficjalnym fanpagu Lamar na Facebooku z hashtagiem #InspiredByMom oraz na oficjalnym koncie na Twitterze firmy z tym samy oznaczeniem. Treści, czyli teksty, które o swoich mamach pisali zaangażowani w akcję odbiorcy, wraz ze zdjęciem pojawiały się na cyfrowych nośnikach, na których realizowana była kampania. 

Realizacja Lamar z okazji Dnia Matki pokazuje, że DOOH jest świetnym medium nie tylko reklamowym, ale doskonale sprawdza się w kampaniach wizerunkowych czy społecznych. Ważna jest koncepcja i pomysł na zaangażowanie odbiorcy, które w przypadku technologii DOOH są właściwie niczym nieograniczone. 

DOOH na gruncie polskim

W Polsce trwa dynamiczny okres rozwoju digital OOH, zarówno pod kątem narzędzi, jak i samych realizacji. Bez dwóch zdań popularność tej formy reklamy nie tylko utrzyma się, ale będzie dynamicznie wzrastać.

 

Autor:

Grzegorz Śliwa
CEO, MyLed

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij