TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Dzień Matki na dużym ekranie – przykłady kampanii DOOH

Digital Out of Home (DOOH) w kampaniach tematycznych, dotyczących np. jednodniowych świąt, sprawdza się bardzo dobrze. Jego powszechne wykorzystanie przy takich okazjach wiąże się przede wszystkim z wygodą, szybkością oraz elastycznością planowania i realizacji tego typu kampanii.
O autorze
2 min czytania 2016-05-20

fot. lamar.com

26 maja na DOOH

Na rynku sprzedaży detalicznej Dzień Matki to ważne święto, dzięki któremu wiele marek obserwuje wyraźne wzrosty. W Stanach Zjednoczonych jest to jeden z najgorętszych okresów, w którym Amerykanie kupują prezenty, a tym samym trzeci dzień w roku, kiedy wydatki – właśnie na sprzedaż detaliczną – zdecydowanie wzrastają.

Sytuacja ta sprawia, że marki chętnie inwestują w kampanie reklamowe DOOH w tym okresie, w pełni wykorzystując możliwości tego kanału. Motywy przewodnie, tematy kampanii czy kreacje przybierają różne formy. Czasem są to kampanie tylko przypominające o święcie, zawierające zarazem zgrabnie wplecioną inspirację i pomysł na prezent. Niekiedy są to realizacje typowo wizerunkowe, kiedy marka składa życzenia wszystkim mamom i dedykuje im kampanię. Bywa również tak, że działania interaktywne oparte są na kampanii DOOH crossowanej z online’m. 

Dlaczego ekrany?

Istotną rolę w działaniach DOOH odgrywa możliwość modyfikowania treści w czasie real time oraz łączenia działań DOOH z działaniami online. Co więcej, DOOH stwarza nieograniczone możliwości w przygotowaniu ciekawej oraz interaktywnej kampanii, a także jest medium atrakcyjnym i pozytywnie ocenianym przez samych odbiorców. Potwierdzają to wyniki badań przeprowadzonych cztery lata temu w USA przez firmę Arbitron. Wykazały one, że ponad 50% pytanych odbiorców uznało DOOH za atrakcyjną formę komunikacji, a więcej niż 66% oceniło jako atrakcyjne medium. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Realizacja Lamar

Odpowiednim przykładem kampanii DOOH zrealizowanej na Dzień Matki jest realizacja Agencji Reklamowej Lamar. Firma w kampanii pod hasłem #InspiredByMom chciała wyróżnić mamy i sprawić, żeby poczuły się wyjątkowe i docenione w tym szczególnym dla nich dniu. Lamar umożliwił odbiorcom dodawanie swoich zdjęć z mamami z dołączonym zdaniem opisującym za co je kochają. Uczestnicy mogli dodawać fotografie na oficjalnym fanpagu Lamar na Facebooku z hashtagiem #InspiredByMom oraz na oficjalnym koncie na Twitterze firmy z tym samy oznaczeniem. Treści, czyli teksty, które o swoich mamach pisali zaangażowani w akcję odbiorcy, wraz ze zdjęciem pojawiały się na cyfrowych nośnikach, na których realizowana była kampania. 

Realizacja Lamar z okazji Dnia Matki pokazuje, że DOOH jest świetnym medium nie tylko reklamowym, ale doskonale sprawdza się w kampaniach wizerunkowych czy społecznych. Ważna jest koncepcja i pomysł na zaangażowanie odbiorcy, które w przypadku technologii DOOH są właściwie niczym nieograniczone. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

DOOH na gruncie polskim

W Polsce trwa dynamiczny okres rozwoju digital OOH, zarówno pod kątem narzędzi, jak i samych realizacji. Bez dwóch zdań popularność tej formy reklamy nie tylko utrzyma się, ale będzie dynamicznie wzrastać.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

 

Autor:

Grzegorz Śliwa
CEO, MyLed