Product Placement - 23 mln zł wartości w grudniu

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Product Placement - 23 mln zł wartości w grudniu

Czas reklamowy, przeznaczony na ekspozycje produktów i marek w telewizjach śniadaniowych, serialach i programach rozrywkowych był wart w grudniu 23 mln zł. Marki, które eksponowane były najdłużej to Kucharek - 66 minut, Solidarność (słodycze) - 31 minut, Sokołów - 28 minut.

Najwięcej czasu lokowaniu produktów poświęcono w stacjach TVN i TVP1, a najmniej w Polsacie. 46% przypadało na produkty żywnościowe, 15% na rozrywkę i kulturę, 12% związane ze sprzedażą  46% wartości stanowiły ekspozycje w charakterze scenografii, 43% używane przez aktorów lub prowadzących program (aktywne). Ponadto informacja o produktach w postaci logotypów lub napisów pojawiała się pod koniec programów.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Badanie zostało przeprowadzone przez Pentagon Research w dniach 1-31 grudnia 2012 w pasmie 24h w stacjach TVP1, TVP2, TVN, POLSAT. Zbadano emisje premierowe wraz z powtórkami. W tym okresie zanotowano wystąpienie 319 marek, o łącznej długości na wizji 8,4 godzin.

Ekspozycje pokazane zostały w 66 programach telewizyjnych. Najczęściej marki eksponowane były w pasmie przedpołudniowym (godz. 9-12) oraz popołudniowo - wieczornym (godz. 16-17 i 20).

W listopadzie wartość wydatków wynosiła 57 mln zł. Aktywność reklamowa spada wyraźnie po 15-20 grudnia. Ponadto placement pojawiam się często w serialach, a serie 13-odcinkowe także kończą się na początku grudnia. 

Przedmiotem monitoringu były wszelkie ekspozycje produktów i marek widoczne na wizji co najmniej przez jedną sekundę i mające cechy przekazu reklamowego. Określona została marka produktu, kontekst użycia, długość ekspozycji na wizji, program, w którym produkt został wyeksponowany oraz wyliczona została wartość mediowa przekazu. Badanie ma charakter ciągły.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij