TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Product Placement – 23 mln zł wartości w grudniu

Czas reklamowy, przeznaczony na ekspozycje produktów i marek w telewizjach śniadaniowych, serialach i programach rozrywkowych był wart w grudniu 23 mln zł. Marki, które eksponowane były najdłużej to Kucharek - 66 minut, Solidarność (słodycze) - 31 minut, Sokołów - 28 minut.
O autorze
1 min czytania 2013-01-18

Najwięcej czasu lokowaniu produktów poświęcono w stacjach TVN i TVP1, a najmniej w Polsacie. 46% przypadało na produkty żywnościowe, 15% na rozrywkę i kulturę, 12% związane ze sprzedażą  46% wartości stanowiły ekspozycje w charakterze scenografii, 43% używane przez aktorów lub prowadzących program (aktywne). Ponadto informacja o produktach w postaci logotypów lub napisów pojawiała się pod koniec programów.

Badanie zostało przeprowadzone przez Pentagon Research w dniach 1-31 grudnia 2012 w pasmie 24h w stacjach TVP1, TVP2, TVN, POLSAT. Zbadano emisje premierowe wraz z powtórkami. W tym okresie zanotowano wystąpienie 319 marek, o łącznej długości na wizji 8,4 godzin.

Ekspozycje pokazane zostały w 66 programach telewizyjnych. Najczęściej marki eksponowane były w pasmie przedpołudniowym (godz. 9-12) oraz popołudniowo – wieczornym (godz. 16-17 i 20).

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W listopadzie wartość wydatków wynosiła 57 mln zł. Aktywność reklamowa spada wyraźnie po 15-20 grudnia. Ponadto placement pojawiam się często w serialach, a serie 13-odcinkowe także kończą się na początku grudnia. 

Przedmiotem monitoringu były wszelkie ekspozycje produktów i marek widoczne na wizji co najmniej przez jedną sekundę i mające cechy przekazu reklamowego. Określona została marka produktu, kontekst użycia, długość ekspozycji na wizji, program, w którym produkt został wyeksponowany oraz wyliczona została wartość mediowa przekazu. Badanie ma charakter ciągły.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się