Skończ, co zacząłeś - sponsoring wymaga komunikacji

Skończ, co zacząłeś - sponsoring wymaga komunikacji

O skutecznym sponsoringu nie decyduje tylko wysokość budżetu, ale także wdrożenie oferty i jej aktywacja decyduje o sukcesie czy niepowodzeniu. Odpowiednie wdrożenie komunikacji na temat zabiegów sponsorskich jest kluczowym elementem ich skuteczności.

Szybciej, wyżej, mocniej. Co cztery lata cały świat skupia się na "największym sportowym widowisku na ziemi", Igrzyskach Olimpijskich. Olimpiada wywodzi się ze starożytności, a Pierre de Coubertin na jej podstawie stworzył nowoczesne igrzyska olimpijskie w 1896 roku. Dziś są one jedną z największych i najskuteczniejszych platform marketingowych, która niesie komunikat do miliardów ludzi na świecie. Logo igrzysk, koła olimpijskie, są jedną z najbardzej znanych marek na planecie. Ankietowani kojarzą je, jako "globalne", "inspirujące" i "supermocne". Nic dziwnego, że firmy, chcą znaleźć się w towarzystwie olimpijskich kół, by skojarzyć swoje marki z emocjami i aspiracjami, jakie im towarzyszą.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Sport jest jednym z tych obszarów, które gwarantują dobrą ekspozycję, dlatego to środowisko jest bardzo atrakcyjne dla reklamodawców. Choć Coca-Cola została głównym sponsorem Igrzysk już w 1928 roku, to o prawdziwej komercjalizacji olimpiady można mówić dopiero w latach 80. i 90. Jak korzystać na związkach firm ze sportem?

Dla globalnych partnerów Igrzysk Olimpijskich zaletą współpracy jest przede wszystkim ogromny zasięg. Olimpiadę w 2012 roku oglądało 3,6 miliarda ludzi, czyli co drugi obywatel naszego globu. Ponad 500 stacji telewizyjnych nadało ponad 100.000 godzin z różnych materiałów z Igrzysk. Co ciekawe, cyfrowy zasięg informacji z Londynu po raz pierwszy przewyższył ten telewizyjny. A to za sprawą ponad 1,9 miliarda relacji wideo i 170 stron www.

Silną kampanię promującą swoje marki przy okazji tegorocznych igrzysk w Rio przygotował np. polski koncern naftowy PKN Orlen. O emocjach związanych z kibicowaniem opowiada w kampanii „Orlen. Najbliżej Biało-Czerwonych”. Choć do olimpiady jeszcze kilka tygodni, firma już zaczęła swoją promocję przy okazji aktualnych mistrzostw Europy w piłce nożnej rozgrywanych we Francji.

Dlatego firmy są gotowe wykładać setki milionów euro, by być kojarzone z Igrzyskami. Sęk w tym, że bez odpowiedniej komunikacji, mogą być to zmarnowane pieniądze. 2:1 - to nie wynik meczu piłki nożnej, ale zasada jak uaktywnić projekt sponsorki. To reguła, która mówi, że środki finansowe, które zostały zainwestowane w sponsoring, należy podwoić do jego crossmedialnego nagłośnienia.

Sponsoring i jego komunikowanie w różnych dyscyplinach różni się od siebie - czy to olimpiada, ligi piłkarskie, pojedyncze zespoły lub zawodnicy. Sport to także wysoko konkurencyjne środowisko reklamowe. Dlatego samo eksponowanie loga na koszulkach to za mało. Dlatego agencje reklamowe specjalizują się w budowie skutecznych strategii sponsorskich. Ich implementacja może wyglądać bardzo różne dla różnych partnerstw. Przy okazji olimpiady w Rio Coca-Cola rozpoczęła kampanię na portalach społecznościowych. Z kolei Visa nawiązała współpracę z ponad 30 sportowcami z całego świata, by promowali jej metody płatności. To ma prowadzić do aktywnego zwiększenia świadomości marek i ich związków ze sportem. Komunikacja musi być jednak autentyczna i długotrwała, by zbudować świadomość u odbiorców. Co więcej, należy wykorzystywać wiele kanałów komunikacji, by promocja działań była skuteczna i ekonomicznie opłacalna.

Samo logo na koszulce to za mało. Tylko zrównoważona, przemyślana komunikacja działań sponsorskich sprawi, że nasza marka będzie kojarzyła się z hasłami: szybciej, wyżej, mocniej!

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij