TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Najważniejsze etapy planu wdrożenia eCommerce – infografika

Zespół Divante często opowiada klientom o tym jak optymalnie wdrożyć eCommerce. Swoje doświadczenie postanowił przekazać w formie planu. Cały proces rozrysowano na poniższej infografice.
O autorze
1 min czytania 2013-01-21

Tomasz Karwatka z Divante przedstawia najważniejsze etapy planu wdrożenia eCommerce:

  • Cele – ustalmy jasne cele jakim służyć ma eCommerce. Nie zawsze najważniejszym celem muszą być bezpośrednie przychody ze sprzedaży. Np. w wypadku marek FMCG może zależeć nam na prezentacji produktu czy lepszym kontakcie z klientem.
  • Badania – rozpoznajemy potrzeby klientów, analizujemy konkurencję i szukamy dla naszego biznesu odpowiedniego miejsca na rynku.
  • Strategia – ustalamy i spisujemy strategię eCommerce. Do wyboru mamy kilka sprawdzonych strategii wejścia do eCommerce.
  • Projektowanie interakcji – tworzymy interaktywne prototypy i sprawdzamy jak poradzą sobie z nimi rzeczywiści użytkownicy.
  • Projektowanie graficzne – ubiegamy interaktywne prototypy w grafikę spójną z identyfikacją wizualną.
  • Integracje – ustalamy z jakimi systemami należy zintegrować nasz system eCommerce, tworzymy plan i uzgadniamy komunikację.
  • Wdrożenie – wybieramy i wdrażamy platformę technologiczną. Od jakości wykonania tego etapu zależy nasz spokojny sen 🙂
  • Testy – w związku z powyższym stwierdzeniem, przeprowadzamy kompleksowe testy wdrożonego systemu. Zaczynając od testów użyteczności poprzez funkcjonalne i wydajnościowe aż do testów bezpieczeństwa.
  • Uruchomienie – warto sprawdzić czy wszystko już gotowe za pomocą rozbudowanej check-listy (np. czy bazy danych zgłosiliśmy do GIODO, czy wprowadzono regulamin i dane kontaktowe, czy wszystkie testowe dane zostały usunięte).
  • Marketing – rozpoczynamy etap agresywnego pozyskiwania klientów zgodnie z opracowaną strategią marketingową. W pierwszym okresie działań koszt pozyskania klienta może być wysoki ale wraz z optymalizacją kampanii będzie zmniejszał się. W kolejnym etapie rozpoczynamy pracę na już pozyskanej bazie klientów.
  • Optymalizacja – ostatni element procesu i zarazem ten etap, który nigdy się nie kończy. Korzystając z narzędzi badawczych możemy nie tylko analizować dane historyczne ale i prowadzić eksperymenty.

Szczegółowe informacje na poniższej infografice:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj