Adblock Plus uruchomił platformę Acceptable Ads Platform, która pozwoli wydawcom i blogerom na wyświetlanie reklam użytkownikom blokującym je, a także ma przekonać samych internautów do zaakceptowania mało inwazyjnych kreacji. Dzięki prostemu edytorowi możliwe będzie w łatwy sposób wybranie odpowiedniego formatu reklamowego, a następnie dodanie go do strony. Każda z dostępnych kreacji będzie musiała spełniać kryteria Acceptable Ads.
– Popularność zjawiska blokowania reklam jest wypadkową chęci odizolowania się części konsumentów od przekazów reklamowych oraz nieznajomości zasad rządzących internetową ekonomią. Ten trend podsycają i cynicznie wykorzystują dostawcy narzędzi do blokowania reklam, podstępnie pozycjonujący się jako instytucje zaufania publicznego – mówi Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska.
Zobacz również
– Od dawna nieoficjalnie mówiło się o tym, że niektórzy dostawcy tego typu narzędzi dopuszczają odblokowywanie wybranych formatów reklamowych. Niejasne były jednak zasady, na jakich to się odbywało. Najnowsza informacja o wprowadzeniu własnego systemu ad exchange przez Adblock Plus jest jawnym usankcjonowaniem nieczystej gry rynkowej. Wydawcom, którym wcześniej odebrano możliwość dotarcia z przekazem marketingowym do własnego audytorium, proponuje się odwrócenie tej sytuacji za cenę prowizji od wyemitowanej kampanii reklamowej. Warto zwrócić uwagę na fakt, że od zmiany strategii biznesowej Adblock Plus zdecydowanie dystansują się najwięksi gracze na rynku reklamy cyfrowej. Sądząc po licznych negatywnych komentarzach, źle odbierają ten ruch także sami konsumenci, których zaufanie wystawione zostało do ciężką próbę. – zauważa Włodzimierz Schmidt.
– Opublikowany niedawno raport z badania zjawiska blokowania reklam w Polsce – zrealizowanego przez IAB Polska w kwietniu br. – wykazał, że łącznie aż 73% użytkowników adblocków deklaruje możliwość ich wyłączenia w przypadku spełnienia konkretnych oczekiwań. Chodzi m.in. o ograniczenia formatów reklamowych utrudniających dostęp do treści, eliminacji formatów reklamowych wydłużających czas ładowania strony oraz poprawy bezpieczeństwa i wzmocnienia ochrony prywatności. Dla branży jest to jasny sygnał, że problem zjawiska blokowania reklam można rozwiązań na drodze racjonalnego dialogu oraz promocji dobrych praktyk – twierdzi Włodzimierz Schmidt.
Producent Adblocka, Eyeo GmbH na razie rusza z wersją beta platformy, a ostateczne jej wdrożenie ma odbyć się do końca tego roku.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Adblock Plus jest obecnie jednym z najpopularniejszych rozszerzeń blokujących reklamy i korzysta z niego ponad 100 milionów aktywnych użytkowników.
Słuchaj podcastu NowyMarketing