adidas od 2008 roku był technicznym sponsorem reprezentacji Rosji w piłce nożnej i producentem sportowych strojów drużyny. Rosyjscy piłkarze wystąpili w zaprojektowanych przez markę koszulkach m.in. podczas mistrzostw świata w 2018 roku.
Zrywając długoterminowe partnerstwo, adidas łączy się z wieloma markami i światem sportu, który od kilku dni manifestuje swoją solidarność z Ukrainą i potępia działania Rosji. W ostatnim czasie UEFA i FIFA podjęły decyzję o wykluczeniu rosyjskich klubów i reprezentacji ze wszystkich międzynarodowych rozgrywek piłki nożnej. Manchester United oddzielił się od rosyjskiego sponsora Aeroflot, a niemiecki klub piłkarski Schalke zakończył umowę sponsorską z Gazpromem.
Zobacz również
– W świetle wydarzeń na Ukrainie wycofaliśmy prawa sponsorskie Aeroflotu. Podzielamy obawy naszych kibiców na całym świecie i przekazujemy wyrazy współczucia osobom, które ucierpiały w wyniku tych wydarzeń – wyjaśnił Manchester United.
Z kolei Nike poinformowało o zakończeniu swojej działalności w Rosji. Klienci tego kraju nie mogą już dokonywać zakupów w sklepie internetowym sportowej marki.
PS #NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
W odpowiedzi na rosyjską inwazję na Ukrainę Meta ograniczy na swoich platformach w UE dostęp do rosyjskiej telewizji mediów RT i portalu Sputnik.
PS 2
Netflix nie zamierza szerzyć propagandy i respektować nowych przepisów prawnych Rosji, które mówią o obowiązku nadawania rosyjskich programów w serwisie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing