Netsprint, właściciel sieci reklamy Adkontekst oraz Benhauer, firma oferująca system marketing automation SALESmanago nawiązały współpracę i stworzyły wspólną ofertę dla klientów z branży e-commerce. Klienci SALESmanago zyskają możliwość wykorzystywania tego silnika do rekomendacji reklam emitowanych w sieci Adkontekst.
Retargeting i marketing automation to jedne z najsilniejszych obecnie trendów w digital marketingu. W raporcie Rynek Reklamy Kontekstowej w Polsce, opracowanym przez sieć Adkontekst, ponad 25 proc. ankietowanych marketerów wskazało marketing automation jako jeden z priorytetów marketingowych, a ponad połowa badanych – targetowanie i personalizację przekazu reklamowego. Wspólna oferta Adkontekst i SALESmanago ułatwi prowadzenie zintegrowanych działań digital marketingowych stymulujących sprzedaż w sklepie internetowym i innych platformach eCommerce.
Zobacz również
Na mocy umowy firmy włączają do oferty swoje produkty – reklamy spersonalizowane Adkontekst eCommerce oraz system marketing automation SALESmanago. Sieć Adkontekst udostępnia klientom korzystającym z rozwiązania SALESmanago swoją powierzchnię emisyjną skupiającą m.in. czołowe polskie portale i tworzy dla nich kampanie reklamowe w oparciu o retargeting spersonalizowany.
System marketing automation identyfikuje osoby pojawiające się na serwisie www klienta, monitoruje ich zachowanie (odwiedzone podstrony, czas, źródła wejść, słowa kluczowe na które nastąpiło wejście) i na tej podstawie automatycznie segmentuje klientów, tworzy alerty i powiadomienia oraz programy lead nurturing. Może również poinformować marketera o klientach, którzy dodali produkty do koszyka, ale nie dokończyli transakcji. Po nawiązaniu współpracy z Adkontekst, sklep internetowy będzie miał możliwość dotarcia do tych klientów za pomocą reklam Adkontekst eCommerce w oparciu o silnik rekomendacji SALESmanago.
Adkontekst eCommerce to spersonalizowana forma reklamy, rozliczana w modelu CPC, czyli dopiero po kliknięciu użytkownika w reklamę. Dynamiczne kreacje reklamowe są tworzone i wyświetlane w czasie rzeczywistym użytkownikom, którzy odwiedzali już wcześniej sklep internetowy (retargeting), ale np. nie dokonali zakupu. Emisja odbywa się na powierzchni sieci Adkontekst, zrzeszającej czołowe polskie portale, dzięki czemu reklamodawca może dotrzeć do 92 proc. polskich internautów. Personalizacja reklam przekłada się na większe zaangażowanie internautów w przekaz reklamowy oraz skutecznie stymuluje wzrost sprzedaży w sklepie internetowym.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Systemy obydwu firm zostaną zintegrowane i sklepy internetowe korzystające z marketing automation będą mogły w prosty sposób uruchomić kampanię retargetingu spersonalizowanego Adkontekst eCommerce bez konieczności wklejania dodatkowych skryptów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Adkontekst będzie odpowiedzialny za przygotowanie strategii emisyjnej, kampanii reklamowej oraz optymalizację pod kątem efektywności już w trakcie trwania kampanii. Reklamy będą serwowane w oparciu o trzy modele strategii: po wizycie, porzucony koszyk, kampania przypominająca.
W ramach współpracy konsultanci Netsprint będą również oferować wdrożenie platformy SALESmanago dotychczasowym klientom Netsprint.