AdReport Trendy – Rainbow Tour liderem wydatków na reklamę display w kategorii Biura Podróży

Według estymacji AdReporta – systemu monitoringu reklamy online - w czerwcu liderem wydatków w kategorii Biura Podróży był Rainbow Tour. Firma wydała na reklamę display 320 tysięcy PLN. To prawie połowa wydatków wszystkich graczy na rynku.
O autorze
1 min czytania 2017-07-31

Zgodnie z danymi AdReporta w kategorii „Biura Podróży” w czerwcu 2017 roku wyemitowano 42 kampanie o łącznej wartości 718 tys. PLN. Największym reklamodawcą okazał się Rainbow, który przeprowadził 15 kampanii za kwotę 320 tysięcy PLN. Wśród biur podróży, które u progu sezonu urlopowego nie szczędziły wydatków na online znalazły się również Net Holiday, Neckermann, Tui oraz Almatour. „Tak wysoka pozycja Rainbow nie jest zaskoczeniem – firma ta od lat jest liderem wydatków na online wśród touroperatorów. Tym razem znaczna część wydatków mogła być przeznaczona na promocję flagowego produktu biura, czyli „polskich stref” – mówi Jakub Wilczak, Head of AdReport.

Całościowo w kategorii odnotowano niewielki spadek wydatków i liczby kampanii. W poprzednim roku wyemitowano 46 kampanii, które łącznie kosztowały reklamodawców 860 tys. PLN – oznacza to spadek wydatków o 16 proc. 

Wśród najczęściej wykorzystywanych przez biura podróży formatów reklamowych jest Rectangle (wykorzystywało go 16 proc. wszystkich kampanii w kategorii Biura Podróży), MegaBillboard (16 proc.), HalfPage (13 proc.) oraz Double Billboard (11 proc.). – Tak wysoka pozycja Rectangle’a jest spowodowana tym, że jest to często format „uzupełniający”, emitowany wspólnie z MegaBillboardem bądź Double Billboardem – wyjaśnia Mariusz Lotter, project manager, AdReport. 

Łącznie, według danych AdReporta, wyemitowano w czerwcu w polskim Internecie 4100 kampanii. Oznacza to niewielki wzrost względem czerwca 2016, w którym reklamodawcy przeprowadzili o 77 kampanii mniej. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

„AdReport: Trendy” prezentuje podstawowe trendy w wybranej branży  zaobserwowane na podstawie wyników AdReportu – badania reklamy display w polskim Internecie, w którym codziennie rejestrowanych jest kilkadziesiąt nowych kampanii reklamowych. 

AdReport to system monitoringu reklamy display w polskim internecie. Badanie obejmuje wszystkie znane formy reklamy display, mobile, video, mailing, wyświetlane na ponad 5 000 największych i najważniejszych polskich witryn i portali internetowych. System rejestruje codziennie kilkadziesiąt nowych kampanii reklamowych. AdReport to również baza ponad 650 000 plików, kreacji reklamowych oraz dokumentujących emisję zrzutów ekranu. AdReport jest częścią spółki Ströer Digital Media.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się