Firma Adyen jest pierwszą na rynku z rozwiązaniem opartym na uczeniu maszynowym, które sygnalizuje nietypowe działania i monitoruje zgodność działania platformy. Analizując dane sprzedawcy i informując o nietypowych zachowaniach użytkowników platformy, Score pomaga klientom Adyen zapobiegać niewłaściwym aktywnościom na stronie. Ponieważ Score zapewnia wgląd w szeroki zestaw sygnałów ryzyka, funkcja ta stanowi istotne wsparcie dla sprzedawców platform w kontekście spełniania procedur zgodności z przepisami. Poprawiając skuteczność i redukując czas poświęcany na weryfikację bezpieczeństwa użytkowników, Score zwiększa skalowalność operacyjną platform.
Zaawansowane algorytmy odgrywają coraz większą rolę w wykrywaniu oszustw w transakcjach za pośrednictwem Internetu, eliminacji nadużyć oraz kradzieży tożsamości. Według danych Narodowego Banku Polskiego, w czwartym kwartale 2020 roku skala oszukańczych transakcji osiągnęła 63 938 operacji na łączną kwotę 13 980 777 zł[1]. Jednocześnie, jak wynika z najnowszych badań firmy Junipier Research, straty z tytułu oszustw związanych z płatnościami online w ciągu najbliższych 5 lat przekroczą 206 miliardów dolarów[2].
Zobacz również
– Próby wyłudzania danych osobowych i pieniędzy na platformach sprzedażowych to temat, o którym ostatnio wszyscy dużo słyszymy, szczególnie przy stale rosnącej sile e-commerce w Polsce. Dlatego uruchomienie Score cieszy nas wyjątkowo. Teraz możemy w pełni wspierać klientów prowadzących platformy sprzedażowe w monitorowaniu oszustw i integralności procesów podsprzedaży, aby ograniczać takie przypadki. Ponieważ nieuczciwe transakcje i ryzyka naruszenia integralności bezpośrednio wpływają na rozwój naszych klientów, zabezpieczenie tych procesów w odpowiedni sposób jest dla nas najwyższym priorytetem. Ta funkcja daje naszym klientom pełną kontrolę, oferując rozwiązanie, które nigdy nie przestaje się uczyć – komentuje Jakub Czerwiński, VP CEE w Adyen.
Score jest najnowszym uzupełnieniem technologii Adyen oferowanej platformom typu marketplace, pozwalającym wzmocnić bezpieczeństwo serwisów i zwiększyć ochronę zarówno kupujących, jak i sprzedających. Jednym z pierwszych klientów Adyen, którzy wdrożyli technologię Score w ciągu ostatnich sześciu miesięcy, jest globalna platforma do gromadzenia funduszy online, GoFundMe.
– Score pomógł nam świadczyć najlepsze usługi, aby pomóc jak największej liczbie osób – jednocześnie dając naszym klientom pewność, że GoFundMe zapewnia im bezpieczeństwo i ochronę – powiedział Matthew Murray, Risk & Compliance Director w GoFundMe.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Nieustannie adaptujemy najlepsze narzędzia, aby zapewnić sobie pełny i dokładny obraz profilu ryzyka, dlatego z przyjemnością jako pierwsi wypróbowaliśmy nowe rozwiązanie Score – dodaje.
Słuchaj podcastu NowyMarketing