Agencja Spicy Mobile wprowadziła nielimitowany płatny urlop dla pracowników

Spicy Mobile od stycznia br. testuje wyjątkowy program zarządzania, którym objęto wszystkich pracowników firmy – nielimitowany płatny urlop. Tym samym polska firma wprowadza ideę „work-life balance” na najwyższy możliwy poziom.
O autorze
1 min czytania 2022-07-12

Do końca wakacji do Sejmu ma wpłynąć projekt ustawy, która wprowadza siedmiogodzinny dzień pracy w Polsce. Nie czekając na ustawodawców, wielu pracodawców wprowadziło własne rozwiązania, jak na przykład wolne piątki, które skracają tygodniowy wymiar czasu pracy. Polska spółka Spicy Mobile, która działa w obszarze marketingu mobilnego i nowych technologii, postanowiła iść o krok dalej i oferuje nielimitowany płatny urlop dla wszystkich pracowników.

Zasada działania programu – jak podkreśla Artur Zawadzki, partner zarządzający w Spicy Mobile – jest bardzo prosta: „skupiamy się na rezultatach pracy, a nie na tym, ile godzin ona trwała”. W efekcie firma oferuje pracownikom tyle czasu wolnego, ile potrzebują.

Okres pandemii i lockdownów całkowicie zmienił sposób pracy. Zauważyliśmy, że pracownicy pracują w domu w różnych godzinach i więcej niż wcześniej. Tymczasem produktywność wymaga odpoczynku. To tak jak w sporcie, nie można dopuścić do przetrenowania. To otworzyło nam oczy, aby zmienić organizację pracy i dać pracownikom swobodę w zarządzaniu własnym czasem i projektami – przyznaje Artur Zawadzki, który sam od lat łączy prowadzenie firmy z wyczerpującymi treningami i startami w prestiżowych zawodach triatlonowych Ironman.

Jak wynika z analiz Spicy Mobile, pracownicy chętnie korzystają z programu. Tylko w dziale sprzedaży liczba dni wolnych od pracy wzrosła o 92% w pierwszym półroczu 2022 roku w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. Rekordzista przebywał na urlopie 36 dni.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
Wdrożenie programu poprawiło organizację pracy oraz morale w zespole. Choć w porównaniu do zeszłego roku pracownicy znacząco częściej korzystają z urlopu, jakość pracy nie spadła. Pracownicy tak się organizują, aby z jednej strony zrealizować powierzone im zadania, a z drugiej mieć więcej czasu na życie osobiste. Cieszę się, że mogę być częścią tego eksperymentu – przyznaje Tomasz Kąkol, dyrektor sprzedaży w Spicy Mobile.

Spicy Mobile planuje testować program do końca 2022 roku. Po tym czasie firma dokona jego ewaluacji w oparciu o wyniki finansowe oraz wewnętrzny audyt. Poza nielimitowanym urlopem łączenie życia prywatnego z zawodowym ułatwia hybrydowy model pracy. Pracownicy sami decydują, w jakie dni chcą pracować z biura.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się