Kampania ruszyła 23 lutego, zostało do niej zaproszonych tysiąc Ambasadorek, w wieku 25-55 lat, w tym dziesięć blogerek. To głównie kobiety, które pracują przy komputerze, mające problem z zaczerwienieniem i zmęczeniem oczu.
Głównym celem kampanii jest budowanie świadomości marki Optrex wśród grupy docelowej oraz podkreślenie unikalności i innowacyjności produktu. Optrex, spray na zamknięte powieki, występuje w dwóch wariantach: do oczu suchych i podrażnionych oraz do oczy zmęczonych i odczuwających dyskomfort. Oba produkty są bezpieczne dla osób noszących soczewki kontaktowe oraz nie rozmazują makijażu. Kampania prowadzona jest zarówno offline jak i online. Ambasadorki, które otrzymały zestawy zawierające spray Optrex, mają za zadanie rekomendować go wśród znajomych, a także dzielić się swoimi opiniami w mediach społecznościowych.
Zobacz również
„Zdecydowaliśmy się przeprowadzić kolejną kampanię marketingu rekomendacji ze Streetcom Polska, ze względu na bardzo dobre efekty dotychczasowej współpracy ” – mówi Emilia Zielińska, Brand Manager marki – „Dzięki kampanii chcemy pokazać kobietom innowacyjny produkt, jakim jest spray na zamknięte powieki Optrex. Uczestniczki akcji będą mogły, na własnej skórze przetestować produkt i sprawdzić, jak szybko przynosi ulgę oczom oraz jaki jest wygodny w użyciu.”
W Polsce aż 60 proc. osób deklaruje problemy z oczami. To oznacza, że 19 milionów Polaków boryka się na co dzień z uczuciem suchości, podrażnieniem i zaczerwienieniem oczu. Aplikacja „sztucznych łez” często przysparza trudności, a w przypadku kobiet jest dodatkowo uciążliwa ze względu na makijaż, który wraz z kroplami spływa po twarzy. Osoby noszące soczewki muszą być podwójnie ostrożne, gdyż część dostępnych na rynku preparatów nie może być z nimi łączona. Stąd aż 13 milionów Polaków nie używa żadnych preparatów, by poprawić swój komfort widzenia.
Kampania potrwa 5 tygodni, obejmie swoim zasięgiem całą Polskę, a w jej efekcie kontakt z produktami Optrex będzie mieć ponad 1,7 miliona konsumentek.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing