Agencje PR muszą przystosować się do wyzwań epoki cyfrowej, która odmienia zachowania konsumentów na całym świecie – przyznali członkowie IPRN (International Public Relations Network), jednej z największych sieci zrzeszającej agencje PR, którzy uczestniczyli w dorocznym spotkaniu. W tym roku odbyło się ono pod koniec czerwca w Moskwie. Annual Global Meeting zorganizowane przez agencję działającą na rosyjskim rynku – PR-Partner – zgromadziło ponad 30 specjalistów PR z kilkudziesięciu krajów całego świata. Była to okazja do rozmowy na temat światowych trendów w PR i wymiany doświadczeń.
Członkowie IPRN spotykają się raz do roku w celu zacieśnienia wzajemnych relacji. Dzięki omówieniu bieżących trendów na międzynarodowych rynkach i głębszemu ich zrozumieniu mogą oni lepiej dostosować się do potrzeb i oczekiwań klientów. Wśród omawianych zagadnień znalazł się Media Speed Dating, nowy sposób współpracy z mediami w Rosji, oraz kwestia zwiększenia integracji usług świadczonych przez agencje PR w celu zaspokojenia rosnących potrzeb klientów.
Zobacz również
– Coraz trudniej specjalizować się tylko w jednym obszarze. Klienci agencji muszą być wszędzie tam, gdzie są konsumenci. W związku z tym oczekują oni zapewnienia im obecności w każdym kanale komunikacji. Szerokie dotarcie do konsumenta zwiększa szanse na odniesienie sukcesu. A temu zadaniu muszą sprostać współczesne agencje PR. Dlatego zwykłe prowadzenie biura prasowego czy media relations już nie wystarczą. Musimy otworzyć się na digital, czy event marketing – powiedział Paweł Bylicki, prezes Zarządu agencji Public Dialog, która jest jedynym reprezentantem IPRN w Polsce.
Konsumenci są obecnie zalewani newsami i wiadomościami marketingowymi. W związku z czym konieczność dostarczania klientom kreatywnych sposobów dotarcia do nich nigdy dotąd nie była tak wysoka. – Jeśli się nie wyróżnisz, zginiesz w tłumie. Jeśli twój przekaz nie będzie się wyróżniał z głównego strumienia informacji, zmiesza się z nim i stanie niesłyszalny – dodał Paweł Bylicki.
– Nasze coroczne spotkania pozwalają nam dzielić się wiedzą z kolegami z całego świata i wymieniać doświadczeniami z najlepszymi specjalistami w naszej branży – powiedział Luis Gonzalez, prezes IPRN.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Laureaci konkursu „Projekt Roku”
Doroczna konferencja jest także okazją dla agencji zrzeszonych w IPRN do zaprezentowania swoich najlepszych kampanii i udziału w konkursie „Projekt Roku”. Pozwala on zorientować się członkom IPRN w rodzajach działań PR, które prowadzone są w innych częściach świata.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Tegorocznym zwycięzcą konkursu „Projekt Roku” została agencja Schwan Communications z Niemiec, nagrodzona za kampanię „MusikImPuls”.
Wyróżnienia zostały przyznane:
- Agencji Binsfeld (Luksemburg) w kategorii projektów międzynarodowych za projekt: „Larger Sheet Piles From Arcelor Mittal Connecting Pioneers”,
- Agencji JPA Healthcare (USA) w kategorii projektów konsumenckich za projekt: „Let’s Step out of the Shadows and Check in on Eating Disorders”,
- Oraz agencji Evercom (Hiszpania) w kategorii B2B za projekt „Watch It in the Bar”.
Podczas spotkania została zaprezentowana nowa strona sieci. Zawiera prezentacje case study, poszczególnych jej członków, znajduje się pod adresem.