Na stanowisko Prezesa Zarządu IAA Polska zgłosiły się jak dotąd dwie osoby: Agnieszka Sora (GfK) i Jovan Protić (Ringier Axel Springer Polska, Ringier Axel Springer Media AG).
Agnieszka Sora w branży marketingowej i badawczej jest obecna od 30 lat – posiada bogate doświadczenie w marketingu, badaniach rynku, zarządzaniu oraz konsultingu. W latach 1993-1996 odnosiła marketingowe sukcesy, pracując w Nestle Polska, gdzie była odpowiedzialna za wprowadzenie na polski rynek takich marek jak Nescafe i Nesquik oraz Serwisu Konsumenckiego Nestle/Winiary. Przez ostatnie 25 lat pełniła funkcję Dyrektor Zarządzającej i Commercial Director GfK Polonia, pozycjonując GfK jako firmę integrującą wiedzę w oparciu o twarde dane panelowe, analitykę biznesową i głos konsumenta. W latach 2014-2016 była Sub Regional Managerem, Eastern Europe w Grupie GfK. Zbudowała zespół doświadczonych konsultantów, którzy podejmują się najtrudniejszych wyzwań analitycznych. Od czerwca 2021 r. podjęła się nowej, regionalnej roli w Europie Północno-Centralnej w GfK – Regional Consulting Lead NCE.
Zobacz również
Absolwentka ekonomii na wydziale HZ SGH w Warszawie, od 4 lat Wiceprezes IAA Polska, w latach 2017–02.2021 Prezes OFBOR. Wielokrotnie członkini Jury EFFIE, prelegentka licznych konferencji, obecnie mentor w ramach Fundacji Liderek Biznesu oraz Wise & Young.
W nowej kadencji w IAA Polska chciałaby kontynuować realizację celów statutowych stowarzyszenia, których głównym efektem ma być zwiększenie znajomości marki, dotarcie do nowych interesariuszy oraz pozycjonowanie IAA Polska jako organizacji aktywnie wspierającej swoich członków.
Jovan Protić jest COO oraz członkiem Zarządu Ringier Axel Springer Polska i Ringier Axel Springer Media AG, gdzie prowadzi projekty w jednej z największych firm zajmujących się mediami cyfrowymi w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, działającej w 8 krajach, zatrudniającej ponad 3000 osób i prowadzącej ponad 60 podmiotów z branży mediów cyfrowych, e-commerce i rynków cyfrowych.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Z firmą jest związany od 2005 r., tworzy i realizuje strategię digital marketingu i e-commerce. Karierę zawodową rozpoczynał w Serbii, budując największy portal internetowy w Serbii „blic.rs”. Od 2012 r. jest jednym z liderów procesu cyfrowej transformacji grupy medialnej Ringier Axel Springer Media AG w Europie Środkowo-Wschodniej. Od 2015 r. pełni funkcję członka Zarządu oraz COO Ringier Axel Springer Polska.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W pierwszych latach działalności w Polsce, skoncentrował się na rozwoju wertykalnych serwisów cyfrowych i handlu elektronicznym. Na polski rynek z powodzeniem wprowadził wówczas markę Business Insider Polska, afiliacyjny biznes e-commerce oraz serwis NOIZZ, którego działalność zainaugurował również na 6 innych rynkach europejskich. W lutym 2016 r. został członkiem grupy Ringier Axel Springer Leadership Team, gdzie odpowiada za obszar digital media w Europie Środkowo-Wschodniej. Od 2020 r. współzarządza Onet.pl i pozostałym portfolio cyfrowym Ringier Axel Springer Polska.
Jovan Protić ukończył Uniwersytet w Belgradzie i uzyskał tytuł Exec MBA na Uniwersytecie w Sheffield.
– Agnieszka i Jovan to wybitni przedstawiciele naszego rynku. Obie kandydatury dają gwarancję, że przyszłym Zarządem IAA Polska pokieruje ktoś, kto rozumie naszą misję: bronić rynku przed zagrożeniami zewnętrznymi i promować jego rozwój przez dialog wewnętrzny. Niezwykle się cieszę na nową energię, wiedzę i inicjatywy, które przyniesie sukcesja na stanowisku szefa stowarzyszenia i trzymam mocno kciuki za kandydatów. Pod ich wodzą IAA Polska ma szansę dalej budować swoją pozycję silnego, obiektywnego przedstawiciela całej branży marketingowej w Polsce i ważnego ogniwa światowej sieci – mówi Jacek Olechowski, CEO Mediacap, Prezes Zarządu IAA Polska w latach 2013-2021. W tegorocznych wyborach do władz IAA Polska będzie kandydował do Rady Nadzorczej.
Zgłoszenia osób, które mają tworzyć Zarząd, RN i Sąd Dyscyplinarny nadal spływają do biura IAA Polska i są prezentowane w newsletterach oraz w mediach społecznościowych Stowarzyszenia: