TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

AI na poważnie 

AI na poważnie 
Sztuczna inteligencja potrafi zwiększyć efektywność procesów kilkusetkrotnie, dając organizacjom olbrzymie optymalizacje kosztowe i wydajnościowe. Marketerzy pokochali ją zaś za to, że pozwala lepiej dopasować produkt do konsumenta i dostarczyć mu zupełnie nowych wrażeń.
O autorze
2 min czytania 2024-02-06

„AI na poważnie to jeden z 7 megatrendów marketingowych zidentyfikowanych przez ekspertów w Martech Trendbook 2024.

Ponad 1,5 mld użytkowników na całym świecie przetestowało już zdolność sztucznej inteligencji do kreowania mniej lub bardziej zabawnych obrazów, pisania wierszy czy dubbingu filmów (źródło: https://www.stylefactoryproductions.com/blog/chatgpt-statistics). Wiele marek wykorzystało ten trend w swojej komunikacji. I równie wiele na tym poprzestało. Bo i wśród konsumentów fascynacja jakby mniejsza. Czas więc potraktować AI na poważnie – sugerują twórcy Martech Trendbook 2024

– Z różnych trendów technologicznych ostatnich lat w AI wierzę najmocniej. Dlatego, że nie jest tylko zjawiskiem samym w sobie – przyznaje Adam Kręgielewski, Head of Strategy & Social Media w agencji LABCON.

– Sztuczna inteligencja potrafi zwiększać umiejętności ludzi na niespotykaną dotychczas skalę. W zastosowaniu jej „na poważnie” ogranicza jedynie kreatywność. I chęci – zauważa.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Nie bez znaczenia są też jednak pieniądze.

– AI może zoptymalizować procesy dziesięciokrotnie czy nawet stukrotnie. Osiągnięcie takiego poziomu bywa jednak bardzo kosztowne i wymaga wielu eksperymentów na modelach AI, choć czasem wystarczy udrożnienie jednego miejsca w całym procesie lub zastosowanie gotowego rozwiązania – mówi Adrian Hołota, CEO digitalowego domu produkcyjnego Panowie Programiści. Przewiduje, że takich gotowych modułów AI, dedykowanych poszczególnym sektorom gospodarki będzie szybko przybywać.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Jednocześnie wiele firm nie afiszując się, będzie budowało własne rozwiązania, z nadzieją na zapewnienie sobie wieloletnich przewag konkurencyjnych – dodaje. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Marketerzy cenią sztuczną inteligencję zwłaszcza za to, że pozwala tworzyć usługi i produkty lepiej dopasowane do potrzeb konsumentów. Choć od razu zaznaczają, że trzeba nurkować głębiej w jej możliwości.

– Zwykle pierwsze wdrożenia nowej technologii to ciekawostka. Marki prześcigają się w pomysłach na pokazanie nowości. Ma to dwojaki wpływ na rozwój technologii. Zwiększa popularność, ale i trywializuje temat, upraszczając jego postrzeganie. Tymczasem prawdziwe mięso wciąż kryje się głębiej – wyjaśnia Łukasz Jach-Bartha, Creative Technologist w VMLY&R

Eksperci uważają, że duże szanse na szybką popularyzację w marketingu ma zwłaszcza Generative AI. To technologia przetwarzania potężnego strumienia danych w czasie rzeczywistym. Dzięki niej możliwe jest np. przykładanie na żywo czyjegoś wystąpienia na inne języki. AI zastępuje tłumacza symultanicznego, upodabniając jednak tembr, melodię i modulację głosu, tempo mówienia, czy sposób intonacji do występującej osoby. Można więc sobie wyobrazić nadawaną z Białego Domu konferencję Joe Bidena, który w rzeczywistości przemawia po angielsku, choć jednym kliknięciem myszki można sprawić, że to samo mówić będzie płynną polszczyzną, tak jakby znał nasz język od urodzenia. 

– Generative AI stanie się zmianą technologiczno-pokoleniową na miarę początków internetu czy smartfonów – prognozuje Kamil Bąkowski, Chief Marketing Officer w iTaxi. 

Gosia Nierodzińska, Lead Partner Marketing Creative w Netflixie, wskazuje, gdzie i jak wykorzystano już tę technologię w celach marketingowych:

– Od Mety dostaliśmy praktyczne narzędzie Sandbox, które służy do tworzenia i testowania wariantów tekstów i obrazów w reklamach, a Nike stworzył 8-minutowy mecz dwóch awatarów Sereny Williams z różnych etapów jej kariery – wymienia.

Więcej inspirujących case studies kampanii digitalowych z AI znajdziesz w Martech Trendbook 2024.

Zdjęcie główne: materiały autorki