ALDI w social mediach zadebiutował jesienią 2019 roku, pozyskując tylko w pierwszym miesiącu 10 565 fanów na Facebooku. Było to kolejne działanie sieci w ramach wdrażania strategii marketingowej opartej o hasło RAZ ALDI, ZAWSZE ALDI, będące jednocześnie nowym sloganem marki. Bohaterami kampanii reklamowej, jak i profilu ALDI na Instagramie, są wybrane produkty marek własnych z różnych kategorii asortymentowych, zaś sam slogan nawiązuje do jednej z cech tożsamości marki, definiującej ALDI jako „sklep sprawdzonych i przetestowanych przez klientów produktów”.
Dotychczas sieć wykorzystywała takie nośniki reklamowe jak billboardy, spoty radiowe, reklamy prasowe i internetowe, a także posty na Facebooku. Teraz komunikację marki wspierać będzie również jej oficjalny profil na Instagramie, z pomocą którego ALDI chce dotrzeć do młodszych grup docelowych, mniej angażujących się na Facebooku. Sieć szczególnie mocno stawia tu na wiarygodność i autentyczność przejawiającą się w sposobie prezentowania treści.
Zobacz również
Cała koncepcja wizualna profilu bazuje przede wszystkim na ciekawych rozwiązaniach fotograficznych, zarówno w zakresie formy, kolorystki jak i samych treści. Wszystkie posty (poza InstaStories) budowane będą w oparciu o zdjęcia, na których zaprezentowane zostaną oryginalne produkty marek własnych ALDI.
– Naszym założeniem strategicznym jest wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów i spotkanie ich tam, gdzie poza zakupami i codziennymi obowiązkami spędzają najwięcej czasu. Właśnie dlatego kluczowe jest dla nas budowanie świadomości marki w nowym kanale i kreowanie jej wizerunku jako ciekawej i wartej lepszego poznania. Na Instagramie prezentować będziemy nasze produkty w designerski, nieoczywisty i kreatywny sposób, przy jednoczesnym zachowaniu charakterystycznego dla nas sposobu komunikacji z lekkim przymrużeniem oka. Odpowiadamy w ten sposób na potrzeby klientów, którzy na Instagramie poszukują rozrywki, informacji i inspiracji. Na naszym kanale coś dla siebie znajdą zarówno miłośnicy kreatywnej komunikacji, dobrego jedzenia i jakościowych produktów – wyjaśnia Agnieszka Barańska, dyrektor marketingu i komunikacji ALDI Polska.
Według oficjalnych danych ponad 50% użytkowników Instagrama oczekuje od marek rozrywki oraz treści prawdziwych, pełniących funkcję informacyjną. Nie wiele mniej, bo 45% z nich poszukuje contentu inspirującego*. Taki też będzie profil ALDI. Nowoczesność marki, która zaspokaja potrzebę rozrywki i inspiruje swoich użytkowników podkreślą nietuzinkowe stylizacje fotograficzne będące kontynuacją unikatowej narracji o produktach ALDI. Istotnym elementem będą również InstaStories, czyli krótkie filmy i angażujące treści, które znikać będą po 24 godzinach od momentu ich opublikowania. Posty na Instagramie marki pojawiać się będą kilka razy w tygodniu.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Prowadzony od jesieni 2019 roku fanpage ALDI na Facebooku polubiło ponad 30 tysięcy odbiorców, a tygodniowo sieć dociera ze swoimi postami do 3 milionów osób. Poprzez działania w social mediach ALDI po raz kolejny zaprasza swoich klientów do wejścia w interakcję z marką. Za koncepcje i prowadzenie działań ALDI w social mediach odpowiada agencja The Digitals należąca do grupy Scholz&Friends. Profil ALDI dostępny jest pod adresem: @aldi.polska.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Scholz & Friends Warszawa, należąca do Grupy S/F, odpowiada za kompleksową komunikację ALDI od 3 lat. W tym czasie firma przygotowała i przeprowadziła m.in. ogólnopolską kampanię pod hasłem „Raz ALDI Zawsze ALDI” wprowadzając jednocześnie nowy slogan marki. Kolejnym etapem kampanii był Wielki Test Produktów ALDI, który nadal jest elementem komunikacji sieci. Scholz & Friends Warszawa realizuje także dedykowaną komunikację dla ALDI w związku z epidemią koronawirusa, promując bezpieczne zakupy, kasy dla służb sanitarnych, czy projekt CSR’owy „Doceniam, dziękuję”, w którym znani ilustratorzy przygotowali projekty naklejek. Akcję tę agencja przygotowała pro bono, dokładając tym samym swoją cegiełkę do walki z epidemią, na którą przeznaczone są środki ze sprzedaży naklejek.