W grudniu, spektakularnym meczem finałowym zakończył się jesienny sezon CS:GO w Polskiej Lidze Esportowej. Przy projekcie, w którym inwestorem jest Marcin Gortat, były zawodnik NBA, pojawiały się takie postaci ze świata mediów i sportu jak Mateusz Gessler, Jakub Wesołowski, Piotr Gruszka, czy Cezary Trybański.
Wyjście gier komputerowych do szerokiego odbiorcy oraz przedstawianie zjawiska esportu przez pryzmat edukacji oraz pola do rywalizacji wymaga kreatywnego podejścia oraz działań niestandardowych.
Zobacz również
Pierwszy cykl rozgrywek, podczas, których Polska Liga Esportowa zorganizowała m.in koncert live Żabsona, mecz gwiazd, czy zapewniła jako nagrodę MVP wylot do USA na mecz NBA, to dopiero początek nowatorskiego podejścia zarówno do graczy jak i widzów.
Żeby, pomóc marketerom lepiej zrozumieć ogromny potencjał branży esportowej, grup docelowych i możliwości product placementu oraz nawiązywać kreatywne współprace, Polska Liga Esportowa do swoich szeregów zaprosiła Aleksandrę Marciniak, która z nowym rokiem objęła funkcję head of sales & partnerships.
– Przez ostatnie kilkanaście lat miałam okazję poznać bardzo dobrze mechanizmy rządzące światem sponsoringu sportowego – od wielkich międzynarodowych projektów, po małe lokalne inicjatywy. Sport tradycyjny zawsze będzie miał w moim sercu szczególne miejsce, ale chciałabym przenieść moje doświadczenie na grunt esportu, który jest najbardziej dynamicznie rozwijającą się gałęzią rozrywki, czerpiąc wiele wzorców właśnie ze sportu. Dołączając do zespołu PLE jako Head of Sales & Partnerships, będę starała się pokazać marketerom, że warto zaangażować się w ten obszar i włączyć go na stałe do swoich planów marketingowych – mówi Marciniak.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Przez ostatnie 6 lat Ola Marciniak pełniła funkcję head of Havas Sports & Entertainment w Havas Media Group, odpowiadając za projekty niestandardowe w ramach agencji. Realizowała projekty z zakresu marketingu sportowego i sponsoringu, eventów, influencer marketingu czy branded contentu. Jest absolwentką Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowego Studium Marketingu Sportu w Szkole Głównej Handlowej.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Marciniak realizowała projekty dla takich marek, jak Coca-Cola, adidas, Reebok, Totalizator Sportowy,Kia, Polpharma, BP. Dodatkowo pracowała nad aktywacją projektów sponsoringowych takich brandów, jak Castrol, Veolia, BGŻ BNP Paribas, Hyundai, Heyah czy Velux.