Zarządzający polskim oddziałem Alexander Zawadzki przejął stery nad działalnością operacyjną firmy Motorola w Meksyku. Motorola jest drugą najpopularniejszą marką smartfonów w tym kraju (dane IDC za Q1/2024). Zawadzki jako General Manager wraca na dobrze znany mu rynek, gdzie w latach 2012-2020 zajmował stanowisko dyrektora sprzedaży – zarówno w kanałach retail, jak i operatorskim.
Pochodzący z Peru Alexander Zawadzki posiada polskie korzenie i legitymuje się podwójnym obywatelstwem (polskim oraz peruwiańskim). Swoją karierę w firmie Motorola zaczynał niemal na początku swojej drogi zawodowej w roku 2000 – w międzyczasie rozwijał swoją znajomość rynku mobilnego, także pracując dla innych marek bezpośrednio lub pośrednio związanych z telekomunikacją lub elektroniką użytkową. Na stałe związany jest z firmą od 2011 roku.
Zobacz również
Gdy Zawadzki dołączył do polskiego oddziału Motorola w sierpniu 2020 roku, udział marki w lokalnym rynku wynosił 7,4% (dane IDC za Q3/2020). Efektem jego czteroletniej kadencji na stanowisku dyrektora generalnego Motorola Polska jest osiągnięcie przez firmę pozycji trzeciej smartfonowej marki w naszym kraju z udziałem 15,8% (dane IDC za Q1/2024). Zespół, który zbudował i którym zarządzał przez ostatnie lata, osiągnął znaczny sukces – osiągając ponad dwukrotny wzrost udziału w segmencie smartfonów, pomimo dość trudnej sytuacji na globalnych rynkach i kilkuletniej stagnacji całej branży mobilnej.
– Ze względu na moje zawodowe, ale także osobiste doświadczenia i polskie korzenie, moja blisko 4-letnia przygoda w Warszawie była dla mnie wyjątkowym oraz budującym etapem kariery. Sama decyzja okazja się dla mnie niezwykle trudna, ponieważ czuję się mocno związany z Polską. Jestem dumny z tego, że wspólnymi siłami udało nam się zbudować w Polsce znakomity zespół, z którym razem odnieśliśmy cały szereg sukcesów na trudnym i bardzo konkurencyjnym rynku. Stworzyliśmy naprawdę mocną markę, o świetnej dynamice, która mam wrażenie mocno apeluje do polskich użytkowników. Widać to nie tylko w rosnących słupkach sprzedaży smartfonów Motorola w Polsce, ale też zdrowym modelu biznesowym oraz zainteresowaniu naszymi produktami ze strony mediów oraz nowych i powracających użytkowników. Przez ostatnie lata wprowadziliśmy do Polski zupełnie nowe modele, takie jak seria edge czy składane smartfony razr, dzięki którym Motorola przestała być kojarzona wyłącznie przez pryzmat producenta budżetowych smartfonów. Jestem pewien, że to dopiero początek pasma sukcesów naszej marki w Polsce – podsumowuje Alexander Zawadzki.
Równolegle ze swoimi działaniami w Meksyku, Alexander Zawadzki do końca września br. będzie pełnił obowiązki dyrektora generalnego polskiego oddziału Motorola. W październiku zostanie ogłoszona nowa osoba, która przejmie jego obowiązki i zostanie nowym dyrektorem generalnym Motorola Poland.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko
Słuchaj podcastu NowyMarketing