Walentynkowa akcja w Krakowie
14 lutego w kilku miejscach Krakowa (na terenie Miasteczka Studenckiego AGH, na Plantach, pod Collegium Maius, w okolicy Paderevianum, na ul. Św. Anny) pojawiły się zielone napisy „All you need is… OZE”, a od zmierzchu kładka Ojca Bernatka i wieża telewizyjna na krakowskich Krzemionkach (od Emitel) świeciły się na zielono.
Zobacz również
– Odnawialne źródła energii to nie tylko ekologiczna technologia, wspierająca zieloną transformację Polski i ograniczająca ślad węglowy. Inwestycja w technologie dla klimatu to także wyraz troski o naturę i naszą przyszłość na Ziemi. To one pomagają nam w łagodzeniu zmian klimatu. To dzięki nim będziemy mogli zdrowo żyć, rozwijać się, tworzyć – wyjaśnia Joanna Korgul, redaktorka naczelna Świata OZE. – To dlatego w naszej kampanii zestawiliśmy odnawialne źródła energii (OZE) z miłością (LOVE), bo uważamy, że w równorzędnym stopniu zapewniają nam bezpieczną przyszłość, dobrą energię, pozytywnie wpływają na nasze zdrowie, dodają sił i witalności, zmieniają świat na lepsze.
Kampania edukacyjna promująca OZE
W taki sposób zainicjowano kampanię edukacyjną, której autorami są portal Świat OZE, krakowska fundacja Carbon Footprint Foundation i firma Columbus Energy. Organizacje połączyły siły, żeby jeszcze mocniej przebić się do świadomości społecznej z informacjami o odnawialnych źródłach energii i płynących z nich korzyściach.
Jak zapewniają twórcy kampanii, do podświetlenia miejsc na zielono nie zużyto więcej energii niż zwykle, natomiast napisy zostały wykonane za pomocą zmywalnych sprayów kredowych, które zostaną usunięte do końca tygodnia.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Oprócz zielonej akcji w Krakowie, stworzono specjalny serwis z materiałami multimedialnymi, który zawiera m.in. spot kampanijny. Ambasadorami kampanii są pracownicy redakcji Świata OZE, fundacji Carbon Footprint Foundation i Columbusa, którzy w krótkich filmach wyjaśniają, czego potrzebują do szczęścia.
Odnawialne źródła energii oczami Polaków
W ramach kampanii organizatorzy przeprowadzili wśród mieszkańców Krakowa sondę na temat OZE. Wynika z niej, że świadomość na temat odnawialnych źródeł energii jest dość niska.
Najchętniej życzymy sobie i innym tego, czego najbardziej potrzebujemy: zdrowia, szczęścia, pomyślności. Rzadko jednak wymieniamy te wartości, które łączymy z dobrem wspólnym – naszą planetą, dzięki której korzystamy ze wszystkich dobrodziejstw i zasobów praktycznie bez ograniczeń. Już dziś natura, w różnych częściach świata, bez względu na szerokość geograficzną, poglądy, styl życia, sytuację gospodarczą i społeczną – wystawia nam rachunki. Zmiany klimatu i ich skutki, zanieczyszczenia wód, powietrza, mikroplastik w naszym krwioobiegu – to dziś nasze troski i realne problemy, z którymi albo już się mierzymy, albo za chwilę będziemy mierzyć. Żyjemy na kredyt, nadmiernie eksploatujemy zasoby naszej planety, pozostawiając przyszłe pokolenia bez rezerw. Dzień długu ekologicznego (dzień w roku kalendarzowym, po którym ludzkość wykorzystuje więcej surowców niż Ziemia jest w stanie odnowić) z roku na rok przypada coraz wcześniej. Dlatego rozwijajmy i wykorzystujmy te technologie, które potrafią dostarczać czystą i zieloną energię z nielimitowanych zasobów, jakimi są odnawialne źródła energii: wiatr, słońce, woda – mówi Agnieszka Rozwadowska, prezeska Carbon Footprint Foundation.
Jak podkreślają twórcy, działania realizowane w ramach kampanii mają zachęcić Polki i Polaków do zmiany nawyków w codziennym życiu, m.in. do świadomych wyborów konsumenckich, oszczędzania wody i energii, zmiany środków transportu, segregowania odpadów itp. Kampania będzie też popularyzować inwestycje w rozwiązania z zakresu OZE, tj. fotowoltaikę, pompy ciepła, magazyny energii, dzięki czemu zwiększy się nasz realny wpływ na łagodzenie zmian klimatu.
– Jak pokazują ostatnie badania postaw konsumenckich, aż 87 proc. Polaków uważa, że powinniśmy inwestować w odnawialne źródła energii, aby zwiększyć bezpieczeństwo energetyczne kraju. Jest to o tyle istotne, że równocześnie blisko połowa Polaków (44 proc.) ocenia, że Polska jest dzisiaj źle zabezpieczona pod kątem dostaw energii. Niech nas nie zwiedzie termin realizowanej kampanii, nie ma tutaj miejsca na energetyczny romantyzm. Aby w pełni zbudować niezależność energetyczną, potrzebujemy nie tylko inwestycji w mikroinstalacje prosumenckie czy duże źródła wytwórcze oparte o OZE, ale również poprawy infrastruktury i uzupełnienia całego systemu energią z atomu – twierdzi Beata Kunc, dyrektorka marketingu Columbus Energy S.A.
Konkurs o OZE
Ciekawym elementem kampanii jest konkurs, który twórcy ogłosili 15 lutego w kanałach społecznościowych.
Co zrobić, aby wziąć udział w konkursie?
- Zrób zdjęcie lub nagraj film odpowiadający na pytanie – Jakiego odnawialnego źródła energii potrzebujesz/potrzebujemy najbardziej?
- Umieść kreację w wyróżnionej relacji na swoim koncie w profilu Instagram.
- Dodaj #allyouneedisoze i oznacz @columbusenergy LUB @swiatoze LUB @carbonfootprintfoundation tym samym wybierając nagrodę.
Na trzech zwycięzców konkursu czekają atrakcyjne nagrody: gościnny udział w podcaście rOZEznanie, wsparcie w realizacji własnego projektu społecznego z zakresu ochrony klimatu oraz lunch z Prezesem Columbus.