Allegro zajmuje ugruntowaną pozycję na polskim rynku e-commerce. Portal każdego miesiąca przyciąga ponad 20 milionów osób, z czego aż 13 milionów to aktywni kupujący! Mimo upływu lat od powstania Allegro, jego popularności wciąż nie zdołał zagrozić żaden inny podmiot – a jak dotąd dokonać tego próbowali nawet tacy giganci jak Amazon, eBay oraz Shopee.
Nic dziwnego, że osoby zainteresowane sprzedażą online tak chętnie zakładają konta w tym serwisie marketplace. Nie da się jednak ukryć, że Allegro wiąże się nie tylko z ogromnym potencjałem, ale również z niezwykle zajadłą konkurencją. Na szczęście istnieją sposoby, które pozwalają zmaksymalizować swoje szanse na sukces, a jednym z nich bez wątpienia jest Allegro Ads.
Zobacz również
Allegro Ads = wewnętrzny system reklamowy Allegro
Jako płatny system reklamowy, Allegro Ads pozwala wyróżnić swój asortyment na tle konkurencji. To możliwe, ponieważ kreacje reklamowe zwracają na siebie uwagę i, tym samym, zdecydowanie przekładają się na ruch na wybranych aukcjach i, w rezultacie, całym sklepie. Pośrednim efektem takiego działania jest z kolei wzrost sprzedaży i osiąganych zysków.
Co zyskasz, korzystając z Allegro Ads?
- Zaprezentowanie wybranych produktów szerokiemu gronu odbiorców.
- Zyskanie uwagi potencjalnych kupujących i zwiększenie ruchu na swoich aukcjach.
- Wzrost wartości sprzedaży.
- Rozwój rozpoznawalności własnej marki.
Allegro Ads – czy zawsze skuteczne?
Mimo niewątpliwej skuteczności, reklamy Allegro Ads nie zawsze przekładają się na maksymalizację sprzedaży. Dzieje się tak dlatego, że to nie zwiększanie przychodów stanowi ich rzeczywisty cel. Wszystkie dostępne obecnie kampanie służą do napędzania ruchu. Dzięki uświadomieniu sobie tego faktu, będziesz w stanie znacznie lepiej je wykorzystywać i, co szczególnie ważne, nie zmarnujesz swojego budżetu.
Aby Allegro Ads były naprawdę skuteczne, zanim je uruchomisz, dokładnie przeanalizuj sposób, w jaki funkcjonuje Twój sklep. Możesz to zrobić samodzielnie lub zlecić przeprowadzenie audytu fachowcom. Gdy zlokalizujesz obszary, które wymagają optymalizacji, koniecznie wdróż niezbędne poprawki. To bardzo istotne, ponieważ nawet najlepiej przygotowane i najatrakcyjniejsze kreacje reklamowe nie zadziałają, jeśli Twoje oferty i zakładka „Sklep” będą prezentować się gorzej niż w przypadku konkurencji.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Wskazówki, które ułatwią Ci korzystanie z Allegro Ads
Najważniejszą zasadą związaną z korzystaniem z Allegro Ads jest zachowanie rozwagi. Używaj kampanii reklamowych w przypadku produktów, które wyróżniają się wysokim potencjałem sprzedażowym. Jeśli nie masz pewności, co z Twojego asortymentu będzie sprzedawać się najlepiej, zbadaj rynek za pomocą kampanii sponsorowanych. Tego typu reklama posiada bardzo przyjazny model rozliczania (CPC), ponieważ wymaga płatności wyłącznie za realne kliknięcie. Dzięki temu wiąże się ze stosunkowo niskim ryzykiem.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dopiero, gdy uda Ci się wyselekcjonować produkty warte promowania, warto sięgnąć po kampanie graficzne (szablonowe lub banerowe), które zwykle znakomicie przyciągają potencjalnych klientów. Pamiętaj jednak, aby używać tego formatu reklamowego ostrożnie! W przeciwieństwie do kampanii sponsorowanych, reklamy graficzne rozliczane są według modelu CPM, co oznacza, że Allegro pobiera opłatę za każde 1000 wyświetleń, bez względu na to, ile faktycznych kliknięć wygenerowały.
Co oferuje Allegro Ads?
Kampanie sponsorowane i graficzne to nie jedyne formaty, które oferuje system Allegro Ads. Jako sprzedawca możesz także skorzystać z reklamy zewnętrznej, która pozwala na zaprezentowanie ofert poza serwisem (np. bezpośrednio w wynikach wyszukiwania Google). Kampania tego typu jest jednak stosunkowo trudna w optymalizacji oraz mało efektywna. Jej skuteczność ograniczona jest do wąskiej grupy produktów. Co równie ważne, reklama zewnętrzna najlepiej działa w przypadku krótkich okresów. Z tego powodu najlepiej wykorzystywać ją do promowania towarów typowo sezonowych.
Ostatni format reklamowy dostępny w ramach Allegro Ads to Ads 4 Brands. Niemniej, nie warto się nią przejmować, jeśli nie posiada się dużej i rozpoznawalnej marki. Ads 4 Brand powstało bowiem specjalnie po to, aby chronić interesy dystrybutorów oferujących te same produkty.
Czy obsługa Allegro Ads naprawdę jest taka trudna?
Odpowiedź na to pytanie brzmi: tak i nie. Choć w teorii system Allegro Ads jest przejrzysty i łatwy do zrozumienia, w praktyce efektywne korzystanie z poszczególnych formatów reklamowych wymaga sporej wiedzy, czasu i doświadczenia. Nic dziwnego, że wielu sprzedających (nawet z wieloletnim stażem) zmaga się z niesatysfakcjonującymi wynikami swoich kampanii.Aby zyskać pewność, że podjęte przez Ciebie działania przełożą się na oczekiwane efekty, skorzystaj z pomocy specjalistów. W Pirk Spark od lat zajmujemy się optymalizowaniem kampanii naszych klientów i robimy to naprawdę dobrze. Do tego stopnia, że jako jedni z pierwszych otrzymaliśmy od Allegro certyfikat Allegro Ads Partner+, który świadczy o naszej ogromnej efektywności. To jednak wciąż nie wszystko! Na ten moment narzucane przez serwis progi skuteczności przekraczamy aż o 23 razy! Nie ma się co dziwić, że tak wielu sprzedawców Allegro uważa nas za najlepszych partnerów biznesowych.
Materiał reklamowy powstały we współpracy z Pirk Spark.