Tegoroczna, druga edycja Baltic-Nordic Event Awards odbyła się w Tallinnie i towarzyszyła Baltic For Events Forum.
Smog Free Project został uruchomiony w lutym 2018 w Krakowie. Plenerową wystawę z pierwszą w Polsce wieżą antysmogową zainicjował ING Bank Śląski. Zadaniem agencji Allegro było przygotowanie wydarzenia inaugurującego polską edycję Smog Free Project oraz komunikacja projektu, przy zachowaniu spójności z kampanią #mojepowietrze i wymaganiami twórców instalacji, holenderskiego Studia Roosegaarde. Przygotowując event inaugurujący agencja połączyła maksymalne ograniczenie negatywnego wpływu wydarzenia dla środowisko z uzyskaniem eventu o dużej skali odziaływania komunikacyjnego, zapadającego w pamięć.
Zobacz również
Jury Baltic-Nordic Event Awards, składające się z topowych przedstawicieli branży event-marketingowej z basenu Morza Bałtyckiego, zwróciło uwagę zarówno na efekty całego projektu, jak również na spójne i konsekwentne zachowanie ekologicznego charakteru wydarzenia. Proekologiczne podejście było obecne na każdym etapie przygotowań. Przy wyborze podwykonawców preferowano lokalnych dostawców. Agencja ograniczyła do minimum materiały drukowane na rzecz wersji elektronicznych, a w przypadku materiałów drukowanych wykorzystała papier pochodzący z recyclingu. Elementy scenograficzne, wyposażenie cateringowe i press pack zostały wykonane z materiałów możliwych do ponownego wykorzystania, podlegających recyclingowi, biodegradowalnych i posiadających certyfikaty FSC.
Działania medialne w Polsce przyniosły łącznie blisko 1000 publikacji. Działania komunikacyjne były prowadzone przez 4 tygodnie. O postawieniu Smog Free Tower w Krakowie informowały serwisy zagraniczne od USA, poprzez Europę, Chiny i Japonię po Australię. Smog Free Tower oczyszczała ze smogu krakowskie powietrze przez 3 miesiące i skutecznie zwróciła uwagę, że czyste powietrze jest wspólnym dobrem wymagającym wspólnej troski.
Nagroda dla Smog Free Tower to kolejne wyróżnienie za projekt dla ING Banku Śląskiego ostatnim czasie. Miesiąc wcześniej Allegro otrzymało MP Power Awards za „Event firmowy – edukacja” za ING Innovation Bootcamp 2018.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing