Trzecia edycja raportu to kompleksowe opracowanie na temat innowacyjności w branży e-commerce. Metodologia badania została opracowana przez UX Alliance. Swojego wsparcia udzielili m.in. Łukasz Wejchert, Robert Schumacher (USA), Andrzej Garapich, Tim Bosenick (Niemcy) czy Tomasz Józefacki.
Zaproszeni do współpracy międzynarodowi eksperci wybrali kryteria oceny, na podstawie których opracowano ranking „TOP 10 proinnowacyjnych serwisów e-commerce w Polsce”. Badanie przeprowadzone na 100 najpopularniejszych stronach sprzedażowych wyłoniło niekwestionowanego lidera – serwis Allegro.
Zobacz również
Tabela 1 – Wyniki rankingu „TOP 10 proinnowacyjnych serwisów e-commerce w Polsce”, www.krysztalysymetrii.pl
Odwaga do wdrażania nowatorskich rozwiązań to ciągle domena największych graczy na rynku. Większość przebadanych serwisów nie szuka swojej przewagi konkurencyjnej w innowacyjnym podejściu do sprzedaży, a koncentruje się na kopiowaniu sprawdzonych rozwiązań marketingowych. Zamiast dostarczać klientowi wartości dodanej, za którą jest on skory zapłacić, polscy e-przedsiębiorcy skupiają się na obniżaniu ceny, która staje się jedynym wyróżnikiem pomiędzy serwisami.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Raport zawierający szczegółowe wyniki rankingu, opis kryteriów oceny serwisów, przykłady dobrych praktyk i komentarze ekspertów można pobrać ze strony krysztalysymetrii.pl
Słuchaj podcastu NowyMarketing