Tradycyjny PR już nie wystarcza, by tworzyć angażujące relacje marki z jej otoczeniem. PR-owcy, by sprostać wyzwaniom współczesnej komunikacji, coraz częściej nabywają nowych kompetencji z pogranicza SEO, content marketingu, brand journalismu i social media, by nie tylko budować rozpoznawalność marek w swoich grupach docelowych, ale i angażować odbiorców w swoje opowieści.
Coraz więcej marek rezygnuje ze stosowania tradycyjnych narzędzi PR, jakimi są informacje prasowe, na rzecz budowy i rozwoju kanałów własnych, poprzez które opowiadają one swoje historie językiem przyjaznym dla końcowego odbiorcy. Globalnymi pionierami tego podejścia są takie marki, jak choćby Coca Cola, Intel, IBM, General Electric, Microsoft czy McDonald’s.
Zobacz również
Dziś swoją premierę ma _magazyn.Allegro, czyli medium własne marki, w którym zintegrowana została cała jej komunikacja do wszystkich grup docelowych. _magazyn.Allegro powstał z wykorzystaniem nowych funkcji Prowly – aplikacji internetowej do komunikacji PR – która tym samym poszerza swoją ofertę o nowe możliwości.
– Prowly powstało, by stymulować zmiany na rynku komunikacyjnym. Od premiery aplikacji przed kilkunastoma miesiącami systematycznie i konsekwentnie rozwijamy ją w oparciu o nowe trendy w komunikacji. Cieszymy się, że obrany przez nas kierunek rozwoju spotkał się z zainteresowaniem największego gracza na rynku e-commerce w Polsce. Dzięki współpracy z Allegro zaliczamy kolejny kamień milowy w rozwoju naszej aplikacji, umożliwiając użytkownikom tworzenie własnych, bardzo zaawansowanych technologicznie kanałów komunikacji dla swoich marek, które spełniają jednocześnie funkcje biura prasowego, a także własnego medium skierowanego do jej odbiorców końcowych – mówi Joanna Drabent, CEO i pomysłodawczyni Prowly.
– Staramy się w naszych działaniach komunikacyjnych być coraz bliżej końcowych klientów: sprzedawców i kupujących na Allegro. Do nich głównie kierujemy nasz nowy serwis, bo wierzymy że bezpośrednie relacje budują zaufanie i satysfakcję. _magazyn.Allegro pokazuje przyjemność odpowiedzialnych zakupów, czyli powszechny element stylu życia w nowoczesnym społeczeństwie. Nie rezygnujemy z kontaktów z mediami i innymi liderami opinii. _magazyn.Allegro może być dla nich inspiracją do przygotowania własnych materiałów. Zawsze chętnie służymy dziennikarzom i blogerom informacjami o tym co dzieje się na rynku e-commerce i w samym Allegro – mówi Paweł Klimiuk, Rzecznik Prasowy i Dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Allegro.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
_magazyn.Allegro składa się z kilku sekcji, które zastąpią platformy blogowe marki oraz dotychczasowe biuro prasowe. Pojawiły się także nowe sekcje tematyczne takie, jak trendy, kariera, czy sprytne zakupy. Publikowane materiały tworzone są przez redakcję serwisu, którą tworzą pracownicy Allegro i współpracownicy zewnętrzni – głównie doświadczeni wydawcy i dziennikarze. W serwisie _magazyn.Allegro nie zabraknie także treści przygotowywanych przez zaproszonych gości.. W serwisie _magazyn.Allegro publikowane są zarówno artykuły, jak i materiały wideo, prezentacje czy infografiki.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Materiały zamieszczone w serwisie _magazyn.Allegro są dostępne dla wszystkich użytkowników Internetu. Wszyscy użytkownicy mogą zapisać się na newsletter podsumowujący najciekawsze publikacje. Dziennikarze i blogerzy zapisani na listę prasową poprzez newsletter będą otrzymywać alerty o planowanej publikacji niektórych ważnych materiałów, aby mieli czas na przygotowanie swoich publikacji.