…pozwoliło stworzyć narzędzie wyznaczające nowy standard w digitalowej obsłudze eventów.
Rozwiązania wykorzystane w Allevent usprawniają komunikację pomiędzy organizatorem wydarzenia a uczestnikami oraz pozwalają na prowadzenie pomiarów efektywności eventu. Dzięki niemu goście mogą z łatwością znaleźć potrzebne i aktualne informacje, nawet jeśli agenda, prelegenci czy towarzyszące elementy ulegną niespodziewanej zmianie. Aplikacja to również możliwość interakcji z uczestnikami, zbierania pytań do prelegentów czy opinii o poszczególnych elementach agendy. Organizator dzięki systemowi ankiet i narzędziom analitycznym może łatwo zdobyć informację zwrotną na temat całego wydarzenia, jak i postrzegania przez gości jego poszczególnych elementów. Choć nic nie zastąpi spotkania twarzą w twarz, aplikacja potrafi również ułatwić networking i skontaktowanie się z innymi uczestnikami.
Zobacz również
Przygotowując narzędzie, agencja zwróciła szczególną uwagę na bariery, jakie spotykają podobne rozwiązania. Pomimo licznych korzyści dla uczestników i organizatorów aplikacje eventowe nie stały się w Polsce powszechne i coraz słabiej odpowiadały na najnowsze trendy w korzystaniu z urządzeń mobilnych. „Widząc, że dostępne na rynku produkty nie spełniają oczekiwań naszych klientów, postanowiliśmy wykorzystać nasze doświadczanie z tysięcy zrealizowanych wydarzeń do stworzenia autorskiej aplikacji i tym samym wykonać zdecydowany krok w kierunku digitalizacji komunikacji i zwiększenia interakcji z uczestnikami podczas wydarzeń” – powiedziała Anna Gogacz, General Menager w Agencji Allegro.
Allevent to pierwsza internetowa aplikacja eventowa, niewymagająca instalowania jakiegokolwiek dodatkowego oprogramowania. Do skorzystania z niej wystarcza otwarcie strony internetowej.
„Badania pokazują, że użytkownicy smartfonów mają rosnące obawy przed instalowaniem kolejnych aplikacji, szczególnie tych, które nie mają mieć dla nich stałego zastosowania. Projektując Allevent zależało nam, by skorzystanie z aplikacji było maksymalnie proste i nie budziło obaw użytkowników” – powiedział Przemysław Całka, Creative Engineer w Agencji Allegro.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Allevent jest dostępna w praktycznie każdym urządzeniu, mobilnym czy stacjonarnym, które pozwala na przeglądanie internetu. Jak pokazały testowe realizacje, obniżenie do minimum bariery wejścia poskutkowało zwiększeniem zainteresowania uczestników aplikacją, jak również wpłynęło pozytywnie na poziom interakcji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
„Nasi klienci dzięki zastosowaniu Allevent zyskali liczne insighty, dzięki którym ich kolejne wydarzenia będą mogły jeszcze lepiej odpowiadać ich celom marketingowym. Wprowadzenie aplikacji spowodowało również konieczność wydłużenia sesji pytań od publiczności o ok.30%” – dodała Gogacz.
Zarządzanie aplikacją odbywa się z poziomu panelu www. W konfiguracji narzędzia agencja poszła pod prąd. „Nasze badania pokazały, że nasi klienci oczekują, że wykorzystanie aplikacji nie spowoduje zwiększenia liczby ich obowiązków. Nie po to korzystają z naszej pomocy, by mieć więcej na głowie. Dlatego proces konfiguracji narzędzia i uzupełniania treści pozostaje po stronie operatora z agencji, a każde wydarzenie otrzymuje dedykowaną wersję aplikacji. Dla klienta oznacza to zachowanie najwyższej jakości obsługi przy minimum osobistego zaangażowania” – wyjaśniła Gogacz.
Od kwietnia br. Allegro oferuje Allevent jako nowe narzędzie dla wszystkich swoich klientów. Agencja umożliwia wykorzystanie narzędzia również przez nowych klientów i przy wydarzeniach zewnętrznych.