Jakie zauważasz trendy w branży kreatywnej?
Trend, na którym jesteśmy obecnie skupieni, to napięcie między branżą, która zmierza w kierunku zarządzania projektowego, a rosnącą potrzebą profesjonalistów marketingowych do możności polegania na solidnym partnerze, który pomógłby im kompleksowo nawigować w dzisiejszej niepewności. W tej sytuacji powinniśmy odrzucić opcję, w której stawiamy na powrót do integralnego modelu, gdzie jedna agencja zbiera wszystkie specjalizacje w jedno (ekonomicznie i filozoficznie nierealistyczna wizja). Szansą jest kierunek modelu integrującego, gdzie pojedynczy lider jest zdolny do prowadzenia, inspirowania i koordynowania różnymi talentami oraz dyscyplinami niezbędnymi, aby stawić czoło wyzwaniom marek w ich związkach z ludźmi.
Aby dziś odnosić sukcesy agencja musi wzmacniać profile myślenia. Profile, które rozumieją biznesową stronę marek, ich priorytety i wyzwania; profile, które bardzo dobrze znają swoich klientów, co sprawia że są zdolne przewidywać ich potrzeby. Dodatkowo agencje muszą posiadać zintegrowane umiejętności liderskie, aby móc zebrać zespoły z różnych podmiotów i sprawić by ludzie dali z siebie wszystko w jednym celu – wzrostu marki.
Zobacz również
Jaki projekt jest dla Ciebie największym osiągnięciem? Co było najtrudniejsze podczas pracy nad nim?
Muszę powiedzieć, że transformacja marki Magnum (Unilever) była najlepszym wyzwaniem i jak do tej pory najbardziej satysfakcjonującym. Marka od początku z powodzeniem weszła w obszar dojrzałej przyjemności i była to niesamowita podróż ku zrozumieniu, jak pojęcie „przyjemności” ewoluowało kulturowo w przeciągu tych lat – co z resztą pomogło stworzyć nowe znaczenie tego słowa.
Jako marka, która prowadzi konwersacje wokół przyjemności musieliśmy zaryzykować odejście od mainstreamu i sprawić, aby odważny punkt widzenia Magnum był jeszcze bardziej autentyczny i wykraczał daleko poza rozumienie samej kategorii lodów. Ta podróż redefiniowała związek marki z konsumentami, ale również to, w jaki sposób postrzegają markę kluczowi udziałowcy w Unilever. Zrozumieliśmy, że nie była to tylko możliwość zrobienia dobrej kampanii, ale udało nam się również zapoczątkować inicjatywę odnoszącą się do prawdy o ludziach, o zrozumieniu co dla jednostki owa „prawda” znaczy. Takie myślenie okazało się kluczem do komercyjnego sukcesu Magnum oraz jedną z sił napędowych, która popchnęła markę do globalnego wzrostu liczonego w milionach.
Twoja praca w roli head of planning and strategy przyniosła agencji wiele złotych Effie. Jako ekspertka w zakresie strategii, powiedz nam jak tworzyć strategię, by przyniosła oczekiwane rezultaty?
Przede wszystkim jesteśmy zobowiązani do prowadzenia strategii, jako kluczowego czynnika napędzającego biznes naszych klientów. Inwestujemy w talenty z tego obszaru, narzędzia, badania – i właśnie dlatego LOLA jest znana z posiadania jednego z najmocniejszych zespołów strategicznych w Hiszpanii. Nasi stratedzy są jednocześnie kreatywnymi, a kreatywni są strategami. Pracujemy na rzecz wspólnego dobra. W odniesieniu do tworzenia i wdrażania strategii w naszym codziennym biznesie, jesteśmy bardzo dobrzy w spojrzeniu z ludzkiej perspektywy w problem stricte biznesowy, więc znajdujemy rozwiązania, które rezonują z prawdziwymi ludźmi. Uczymy się prawd i ludzkich zachowań, aby znaleźć wartość, którą marka może zaoferować jako coś więcej niż tylko opłacająca się aktywność.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
LOLA została w tym roku wyróżniona w Cannes jako najlepsza agencja w Hiszpanii – gratulujemy! Dodatkowo LOLA zdobyła 1 miejsce w rankingu najlepszych agencji w Europie i została uplasowana na 4 miejscu w globalnym raporcie WARC 2019. Takie wyróżnienia to zawsze sukces całego zespołu. Co jest dla Ciebie najważniejsze w zarządzaniu zespołem? Jak motywować pracowników, kiedy dzisiaj właściwie wszystko (np. wiedza ze szkolenia, na które można wysłać pracowników) jest na wyciągnięcie ręki?
Najważniejszą rzeczą w zarządzaniu moim zespołem jest stworzenie oraz utrzymanie naszej kultury. Kultury, która wywodzi się z wartości, które każdy z nas jako pracownik LOLA wyznaje. Nasze podstawowe wartości to Otwartość, Głód, Rozwiązywanie i Rzemiosło. Każda z nich obejmuje naszą etyczną pracę, to jak traktujemy innych ludzi, wzajemne poszanowanie, role społeczne i obietnice dawania z siebie tego, co w nas najlepsze. Do naszego zespołu szukamy osób, które są zmotywowane i przenoszą to na swoje codzienne życie, zarówno zawodowe jak i osobiste. Dajemy ludziom szansę na rozwój, na robienie błędów i wzajemne wsparcie. Bycie częścią silnego zespołu, gdzie przywódca daje dobry przykład, jest bardzo motywującym czynnikiem. To, że wiemy na czym polega dobra zabawa oraz to, że nie bierzemy wszystkiego na poważnie, również pomaga.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Czy zdradzisz nam, o czym opowiesz w czasie konferencji Imagination Day?
Naprawdę nie mogę się doczekać tego eventu oraz spędzenia czasu w Polsce, mimo iż jest tak krótki. Wiem, że większość uczestników konferencji pragnie być zainspirowana prawdziwą kreatywnością oraz zobaczyć pomysły, które rozpalą w nich iskrę. Chcę im również pokazać, co w każdym z nas drzemie i co napędza nas do akcji, kiedy napotykamy na swej drodze kreatywne idee. W dzisiejszej rzeczywistości mamy dostępnych wiele informacji o ludzkim zachowaniu, ale mamy też niepoznaną, nieoczekiwaną i piękną niespójność, która tworzy naszą unikalność. Chcę podzielić się tym, co znalazłam na ten temat i opowiedzieć, jak mówić odpowiednim językiem, aby rozwikłać ten ludzki kod.
O rozmówcy:
Amaya Coronado, CEO, LOLA MullenLowe Hiszpania. Objęła stanowisko CEO po 3 latach pracy jako head of planning and strategy w Madrycie, gdzie jej zespół odniósł spektakularny efekt mierzony biznesowym wzrostem oraz świetną reputacją, o czym świadczy zdobycie wielu złotych Effie. Pod przewodnictwem Amayi LOLA zajęła 1 miejsce w rankingu najlepszych europejskich agencji oraz 4 światowe miejsce, w rankingu WARC 2019. LOLA została również nazwana najlepszym miejscem pracy i została najbardziej nagradzaną agencją w Hiszpanii podczas tegorocznego Festiwalu Cannes Lions. Amaya dołączyła do agencji w 2006 roku, mając już doświadczenie w tworzeniu strategii dla międzynarodowych marek takich jak Unilever Magnum, Cornetto, Signal, Rexona, Heineken, Burger King, San Miguel, Bimbo i Kraft Heinz.
Konferencja Imagination Day 9 odbędzie się 3 grudnia w Warszawie. Więcej informacji o wydarzeniu www.imaginationday.pl. NowyMarketing jest patronem medialnym wydarzenia.