Amazon Goes Gold wspiera walkę z nowotworami dziecięcymi

Każdego roku nowotwory diagnozowane są u ponad 300 tysięcy dzieci na całym świecie. Choroby nowotworowe wśród chorób niezakaźnych to najczęstsze przyczyny śmierci najmłodszych. Właśnie dlatego Amazon działa na rzecz zwiększenia świadomości chorób onkologicznych w ramach kampanii Amazon Goes Gold.
O autorze
1 min czytania 2020-09-17

Amazon w ramach międzynarodowej inicjatywy Miesiąca Świadomości Nowotworów Dziecięcych już po raz trzeci dołącza do walki ze śmiertelnym wrogiem, realizując globalnie kampanię #AmazonGoesGold. Akcja ma na celu pomóc setkom tysięcy dzieci dotkniętych chorobami nowotworowymi, jak również ich rodzinom.

W dniach 15 – 16 września pracownicy Amazon, zarówno w Polsce, jak i na całym świecie przyszli do pracy w piżamach, strojach superbohaterów oraz ubraniach w kolorze złotym, który oficjalnie jest barwą Miesiąca Świadomości Nowotworów Dziecięcych. W ten sposób pracownicy okazali solidarność z najmłodszymi pacjentami, którzy niekiedy w szpitalach spędzają całe lata, a ich jedynym strojem jest właśnie piżama. W te dwa dni pracownicy Amazon wykonywali swoje codzienne obowiązki w nietypowych strojach.

W ramach akcji Amazon przekaże 200 tysięcy złotych dla Fundacji Polsat, która wesprze Wrocławskie Hospicjum dla Dzieci, które buduje Dom Opieki Wyręczającej dla dzieci hospicyjnych. Dodatkowo Amazon przekaże na donacje lokalne 11 złotych za każdą osobę, która dołączy do akcji Amazon Goes Gold, przychodząc do pracy w piżamie, albo złotym przebraniu.

– Pragniemy wspierać najmłodszych pacjentów w ich codziennych zmaganiach z chorobą, zapewniając im dodatkową pomoc w procesie leczenia oraz wpływając na polepszenia jakości ich życia. Wierzymy, że nasze zaangażowanie przyczyni się do osiągnięcia tego celu – mówi Blanka Fijołek, CEE PR & community manager w Amazon.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W ubiegłym roku w akcji Amazon Goes Gold globalnie wzięło udział tysiące pracowników. W Polsce do akcji przyłączyło się ich ponad 2 800. W sumie pracownicy Amazon z 26 krajów pomogli zwiększyć świadomość na temat chorób nowotworowych u dzieci. W Polsce w 2019 roku Amazon przekazał donację 200 tysięcy złotych dla Kliniki Onkologii Instytutu Centrum Zdrowia Matki Polki w Łodzi. Dodatkowo centra logistyki Amazon w całej Polsce przeznaczyły 35 000 złotych na rzecz lokalnych organizacji i inicjatyw charytatywnych wspierających dzieci z chorobą nowotworową.

W 2019 roku Amazon przekazał globalnie ok. 4 miliony dolarów organizacjom i instytucjom badawczym zajmującym się walką z nowotworami. Amazon współpracuje z Europejskim Stowarzyszeniem na rzecz Onkologii Dziecięcej (SIOP), będącym jedyną ogólnoeuropejską organizacją reprezentującą specjalistów w zakresie onkologii dziecięcej. Amazon od lat pomaga pacjentom onkologicznym i ich rodzinom, poprzez dotacje dla szpitali, fundacji i organizacji opiekujących się chorym na nowotwory dzieciom.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się