Amazon i Benedict Cumberbatch zmieniają opinie klientów w teatralne monologi

Amazon i Benedict Cumberbatch zmieniają opinie klientów w teatralne monologi
W tym sezonie Amazon powraca z kampanią „5-Star Theater” na święta. Tym razem opinie klientów na temat produktów z platformy e-commerce czyta Benedict Cumberbatch. Aktor z humorem zamienia je w teatralne monologi, by zainspirować kupujących do poszukiwania najlepszych podarków na Gwiazdkę.
O autorze
2 min czytania 2025-11-17

Amazon w tym roku ponownie stawia na teatralność i w kampanii świątecznej prezentuje opinie klientów na temat oferowanych produktów w zupełnie nowym świetle. Aktor Benedict Cumberbatch zamieia je bowiem w dramatyczne monologi, przywracając ducha kampanii „5-Star Theater”.

To odwołanie do zeszłorocznej edycji z Adamem Driverem, która odbiła się szerokim echem nie tylko wśród osób korzystających z usług Amazona. Jednak ta kampania to coś więcej niż tylko marketingowa zagrywka Amazona, bowiem Cumberbatch w ten sposób powraca po dekadzie nieobecności na scenie. Robi to jednak w niecodzienny sposób, bo jego interpretacje nagrane w ramach „5-Star Theater” obejmują m.in. recenzje odkurzacza Bissell, bidetu Toto i blendera SharkNinja.

Jeszcze recenzja czy już performance?

Kampania wykorzystuje prawdziwe recenzje klientów zamieszczone przez nich na platformie e-commerce. W ten sposób Amazon nie tylko promuje produkty, ale też stawia w centrum zainteresowania samych kupujących. Taki „klientocentryzm” to ważny ruch z punktu widzenia stale zmieniających się oczekiwań i potrzeb kupujących. Na współczesnym rynku nie wystarczy już tylko oferować interesujące produkty, trzeba też zachęcić do ich zakupu w sposób wychodzący poza dobrze znane ramy tradycyjnej reklamy.

Do stworzenia szkicu kampanii „5-Star Theater” wykorzystana została sztuczna inteligencja: algorytmy pomogły wybrać najbardziej specyficzne i emocjonalne recenzje, które następnie na nowo zinterpretował brytyjski aktor znany m.in. z ról w filmach „Gra tajemnic” (reż. Morten Tyldum) czy „Doktor Strange” (reż. Scott Derrickson).

Amazon stawia na omnichannel

Świąteczna kampania 2025 Amazona nie ogranicza się jednak tylko do tradycyjnych spotów wideo. Zespół marketingowy zdecydował się na zaprojektowanie strategii obejmującej wiele kanałów jednocześnie, wśród których znalazły się:

  • TikTok, Snapchat i YouTube – to tutaj znajdziemy klipy z recenzjami zinterpretowanymi przez Benedicta Cumberbatcha,
  • platformy streamingowe & TV premium – reklamy pojawiają się także na platformach typu Disney+/Hulu oraz w trakcie transmisji sportowych, m.in. „Thursday Night Football”,
  • podcasty – Amazon nawiązał współpacę z twórcami takich formatów, jak „Not Gonna Lie with Kylie Kelce” i „A Very Merry Iconic Podcast” Danny’ego Pellegrino,
  • programy typu late night – przede wszystkim partnerstwo z Jimmy Fallonem znanym z takich programów, jak „The Tonight Show Starring Jimmy Fallon” czy „Late Night with Jimmy Fallon”.

Klienci w centrum zainteresowania

– Z wielką radością przedstawiamy tegoroczną odsłonę kampanii „5-Star Theater”, w której Benedict Cumberbatch wnosi do gwiazdkowego przedstawienia swój własny styl. Jesteśmy przekonani, że nasi klienci będą zaskoczeni i zachwyceni jego interpretacją dobrze znanej z biegłych lat koncepcji – tłumaczy Jo Shoesmith, wiceprezeska i globalna dyrektor kreatywna Amazona.

Niecodzienny scenariusz kampanii świątecznej sprawia, Amazon nie tylko sprzedaje produkty, ale też buduje emocjonalną więź z klientami, udowadniając, że ich opinie są ważne i warte uhonorowania w ten wyjątkowy, artystyczny sposób.

Kluczem do sukcesu są:

  • wybór międzynarodowej gwiazdy o bezsprzecznej rozpoznawalności,
  • strategia obejmująca wiele kanałów komunikacji jednocześnie,
  • autentyczność wynikająca z wykorzystania recenzji tworzonych przez klientów Amazona,
  • zaangażowanie emocjonalne – humor i elementy dramatyczne prezentowane przez Cumberbatcha przyciągają uwagę i sprzyjają udostępnianiu treści reklamowych.

Za realizację kampanii odpowiada agencja Amazon XCM In-House.

PS Dziecięca radość w świątecznej reklamie Amazona