Amazon wprowadza filtr AR do wirtualnego przymierzania butów

Amazon wprowadza filtr AR do wirtualnego przymierzania butów
Dzięki technologii rozszerzonej rzeczywistości użytkownicy aplikacji zakupowej Amazon będą mogli przed zakupem sprawdzić, jak para butów prezentuje się na ich nogach.
O autorze
1 min czytania 2022-06-10

fot. aboutamazon.com

Konsumenci nieraz rezygnują z zakupów online, ponieważ nie wiedzą, jak dana para butów czy okularów będzie wyglądała po założeniu. Wychodząc naprzeciw wymaganiom swoich klientów, Amazon prezentuje rozwiązanie, dzięki któremu użytkownicy aplikacji zakupowej będą mogli w domowym zaciszu sprawdzić, jak dany model i kolor butów prezentuje się na nogach.

Wystarczy wybrać w aplikacji Amazon opcję „Wirtualna przymiarka” pod zdjęciem produktu, zeskanować kod QR i skierować aparat na swoje stopy, aby zobaczyć, jak buty wyglądają pod każdym kątem. W ten sposób można „przymierzyć” buty takich marek jak adidas, Nike, Reebok, Asics, Superga, New Balance czy Lacoste.

Otrzymany efekt można zapisać, tworząc zrzut ekranu. Firma zapewnia, że utworzone obrazy są przechowywane tylko na urządzeniu użytkownika i nie są gromadzone ani przesyłane przez Amazon.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie

Post udostępniony przez Amazon (@amazon)

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Nowa funkcja jest obecnie dostępna jedynie dla użytkowników aplikacji zakupowej Amazon na iOS (modele 7 i nowsze) w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Amerykańska firma zapowiada, że w przyszłości opcja pojawi się również na urządzeniach z systemem Android. Oprócz butów będzie można też wirtualnie przymierzyć okulary i t-shirty.

Po technologię AR chętnie sięga także Pinterest. W aplikacji dostępne jest narzędzie Try On for Home Decor, które umożliwia stworzenie wizualizacji wystroju dzięki wirtualnemu rozmieszczeniu mebli we własnym domu. Na podobnej zasadzie opiera się także działanie funkcji Pinterest Try On, umożliwiającej dobranie odpowiedniego koloru kosmetyku do makijażu.