Amputype: powstał font nawiązujący do problemu oczekiwania na protezę

Amputype: powstał font nawiązujący do problemu oczekiwania na protezę
Co łączy font od Google z problemem braku dostępności protez? Jak się okazuje — wiele, a udowodnili to twórcy wyjątkowego kroju pisma Amputype.
O autorze
1 min czytania 2024-02-08

Na Ziemi żyje ponad 100 mln osób oczekujących na protezę. Niestety, aż 80 proc. z nich nie ma realnych szans na jej zdobycie, a tym samym powrót do sprawności i poprawę warunków życiowych. To właśnie w ich stronę zwrócili się studenci jednego z hiszpańskich uniwersytetów, przygotowując niecodzienną akcję społeczną z użyciem… fontów.

Młodzież stworzyła wyjątkowy krój pisma, w którym kształty liter nawiązują do poszczególnych części ludzkiego ciała. I tak:

  • litera „H” przypomina ramię,
  • litera „R” przywodzi na myśl ucho,
  • a patrząc na „K” wprawniejszym obserwatorom przyjdzie na myśl kolano.

fot. Ads of the World

Jak tłumaczą pomysłodawcy akcji, Amputype to font, który czeka na protezę. Brzmi zabawnie? Być może, ale na tym kończy się humorystyczny aspekt studenckiej akcji. W rzeczywistości bowiem w kampanii chodzi o zwrócenie uwagi na problem niedostatecznego dostępu do protez wśród potrzebujących na całym świecie.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

fot. Ads of the World

Bazą do stworzenia Amputype stał się popularny font pod nazwą Noto Sans. Poprzez „odjęcie” od niego poszczególnych fragmentów liter i zamienienie ich na znaki znane z innych fontów, uzyskano efekt protezy, o której mowa. W ten sposób kreatywni twórcy uzyskali niecodzienny rezultat, który nie sposób pominąć wzrokiem.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zdjęcie główne: Ads of the World

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS Ruszyła ogólnopolska inicjatywa społeczna „Sport bez barier”

„Sport bez barier” to inicjatywa, która ma na celu spopularyzować i wspierać aktywność sportową osób z niepełnosprawnościami, przyczyniać się do promocji uprawiania sportu, kultury fizycznej w tej grupie społecznej, niezależnie od stopnia i rodzaju niepełnosprawności.

PS2 Tylko mnie nie żałuj, czyli osoby z niepełnosprawnością w reklamie

Gdzie ostatnio widzieliście osobę z niepełnosprawnością? Na ulicy, w serialu, reklamie, a może na motywacyjnym wykładzie? Jeśli szukając odpowiedzi na to pytanie, cofacie się w pamięci wiele dni, tygodni wstecz, to znaczy, że jako społeczeństwo coś zaniedbaliśmy.