Na Ziemi żyje ponad 100 mln osób oczekujących na protezę. Niestety, aż 80 proc. z nich nie ma realnych szans na jej zdobycie, a tym samym powrót do sprawności i poprawę warunków życiowych. To właśnie w ich stronę zwrócili się studenci jednego z hiszpańskich uniwersytetów, przygotowując niecodzienną akcję społeczną z użyciem… fontów.
Młodzież stworzyła wyjątkowy krój pisma, w którym kształty liter nawiązują do poszczególnych części ludzkiego ciała. I tak:
Zobacz również
- litera „H” przypomina ramię,
- litera „R” przywodzi na myśl ucho,
- a patrząc na „K” wprawniejszym obserwatorom przyjdzie na myśl kolano.
![](https://nowymarketing.pl/wp-content/uploads/2024/02/Amputype-fot.-1-1024x683.jpg)
fot. Ads of the World
Jak tłumaczą pomysłodawcy akcji, Amputype to font, który czeka na protezę. Brzmi zabawnie? Być może, ale na tym kończy się humorystyczny aspekt studenckiej akcji. W rzeczywistości bowiem w kampanii chodzi o zwrócenie uwagi na problem niedostatecznego dostępu do protez wśród potrzebujących na całym świecie.
![](https://nowymarketing.pl/wp-content/uploads/2024/02/Amputype-fot.-2-1024x683.jpg)
fot. Ads of the World
Celebryta czy naukowiec? Kto powinien promować produkty i usługi marek [OPINIE]
Bazą do stworzenia Amputype stał się popularny font pod nazwą Noto Sans. Poprzez „odjęcie” od niego poszczególnych fragmentów liter i zamienienie ich na znaki znane z innych fontów, uzyskano efekt protezy, o której mowa. W ten sposób kreatywni twórcy uzyskali niecodzienny rezultat, który nie sposób pominąć wzrokiem.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdjęcie główne: Ads of the World
PS Ruszyła ogólnopolska inicjatywa społeczna „Sport bez barier”
„Sport bez barier” to inicjatywa, która ma na celu spopularyzować i wspierać aktywność sportową osób z niepełnosprawnościami, przyczyniać się do promocji uprawiania sportu, kultury fizycznej w tej grupie społecznej, niezależnie od stopnia i rodzaju niepełnosprawności.
PS2 Tylko mnie nie żałuj, czyli osoby z niepełnosprawnością w reklamie
Gdzie ostatnio widzieliście osobę z niepełnosprawnością? Na ulicy, w serialu, reklamie, a może na motywacyjnym wykładzie? Jeśli szukając odpowiedzi na to pytanie, cofacie się w pamięci wiele dni, tygodni wstecz, to znaczy, że jako społeczeństwo coś zaniedbaliśmy.