…osiągając wynik 244 772 punkty.
Pierwsza dziesiątka największych reklamodawców telewizyjnych ma dokładnie taki sam skład jak w 2014 roku, zmieniły się jednak pozycje poszczególnych firm. Za Aflofarmem na podium znalazły się Orange Polska, z wynikiem ponad 70 tys. GRP i niewielkim spadkiem (-9%, przy zachowaniu drugiego miejsca) w porównaniu do 2014 roku oraz Ferrero (prawie 50 tys. GRP), które wspięło się o trzy pozycje do góry. Zestawienie zamyka firma Procter&Gamble, z wynikiem nieco ponad 45 tys. GRP i spadkiem o trzy miejsca (-19%).
Zobacz również
Listę największych reklamodawców TV 2015 roku zdominowała branża farmaceutyczna, FMCG i telekomy. Poza zestawieniem znalazła się branża finansowa. Co ciekawe, na 10 firm znajdujących się w zestawieniu, marki tylko czterech z nich, znalazły się także na szczycie listy największych marek w telewizji. Z wyjątkiem sieci handlowej Lidl, były to same telekomy – Orange Polska (marka Orange), Polkomtel (Plus) oraz P4 (Play).
Udzerzająca w tym zestawieniu jest siła dużych korporacji. Fakt, że tylko Lidl i telekomy znalazły się w obu naszych zestawieniach (Top reklamodawców w TV i Top marek w TV) oraz udział grupy top 10 reklamodawców w całości wygenerowanych GRP reklamowych tylko umacnia przekonanie o tym, kto dyktuje warunki na tym rynku. Dlatego w dzisiejszych czasach tak kluczowe jest precyzyjne podejście do planowaniu i zakupie mediów, właśnie dla tych mniejszych graczy, którzy nie mogą sobie pozwolić na „wymianę ciosów” i walkę na SOV z rynkowymi gigantami – komentuje Bartosz Zientek, Group Account Director Codemedia SA.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W porównaniu do 2014 roku reklamodawcy, z wyłączeniem Aflofarmu, zmniejszyli swoją aktywność o 3,8%. W przygotowanym przez Codemedia zestawieniu są tylko duże firmy, a całość wygenerowanych GRP to aż 23,5%. Łączna liczba reklamodawców aktywnych w TV wyniosła w 2015 roku 1283 firmy. Dla porównania, TOP 10 największych reklamodawców tv w 2014 roku wygenerował 22,3% całości punktów GRP, a łączna liczba reklamodawców tv wyniosła 1367.
Analiza została przeprowadzona na grupie wszystkich odbiorców powyżej 4 roku życia.